JÁTÉKRA FEL!

Madarasiné Pántya Margit: Kincskeresés

  1. A játék neve, címe: Kincskeresés
  2. A játék pedagógiai célja: -Feloldódás játék közben. -Együttműködés a társakkal. -Megfigyelő képesség fejlesztése. -Gondolkodás fejlődése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabadtéri és beltéri játéknál is ügyeljünk a balesetmentes területre. Célszerű az udvaron lévő szerszámokat, kerékpárt… elpakolni.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Papírlap, 1 csomag puzzle.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Egy csomag kirakós (puzzle) játékot előkészíteni, ez ahány darabból áll, annyi papírcetlit kivágni. A cetlikre találós kérdéseket, játékos feladatokat írni. A kirakó darabjait elrejteni valamilyen tárgy alá, mellé… A kérdések arra a tárgyra vonatkozzanak, ahová elrejtettem a kirakó darabjait.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék neve: kincskeresés. Egy hatalmas kertben vagyunk, ahol egy manócska elrejtette a kincseket. Segítsetek neki megtalálni, bár nem lesz könnyű, mivel ez a manó nagyon ravasz és megnehezítette a dolgotokat. Csak úgy tudjátok megtalálni a kincseket, ha megoldjátok a hozzájuk tartozó feladatokat. 20 kincset rejt a kert.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden kincs egy nagy puzzle része, amit meg kell találnotok. Nézzétek, 20 papírcetli van a kezemben! A rejtekhelyet úgy fogjátok meglelni, ha húztok egy papírlapot és elolvassátok a rajta lévő feladatot. Ez lehet egy találós kérdés vagy kis versecske. Ebből rá fogtok jönni, hogy hová is van elrejtve a puzzle darab. Mindenki válasszon magának egy párt, így fogtok együtt keresgélni! A feladatot úgy olvassátok, hogy más ne hallja! Csak olyan helyről vehetitek fel a kincset, ami a feladatotokhoz tartozik. Ha véletlen másikat találtok, hagyjátok a helyén, hiszen az egy másik párosnak lesz meglepetés! Ha megtaláljátok a kincset, hozzátok ide nekem és kaptok újabb feladatot! Amikor elfogynak a kezemből a lapocskák és minden puzzle darabot megtaláltatok, a végén közösen fogjátok kirakni a képet!
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, ha minden darab puzzle-t megtaláltatok és kiraktátok közösen a képet. A manócska nagyon fog örülni neki és legközelebb is talál ki nektek egy jó játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, ha látom, hogy még játszanának, új játékot ajánlok. Megkérdezem, hogyan érezték magukat a játék alatt, mi volt a legnehezebb kérdés, mit találtak meg a legkönnyebben. (Születésnapi ünnepségen rendeztem ezt a játékot, a gyerekeket egy póknak álcázott nyalókával leptem meg.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék további változata lehet, ha nagyobb gyerekekkel játsszuk, akkor nem párban állnak, hanem egyedül kapják meg a kérdéseket. Versenyfeladatban is történhet a játék -természetesen nem szükséges kirakó darabkákat gyűjteni (lehet más, pl. műanyag kupak, üveggolyó…) – az győz, aki a legtöbbet talált.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Előfordulhat, hogy nem értenek meg minden kérdést (nem tudják elolvasni, értelmezni), ekkor segítsünk nekik. Mivel párban játsszák, előfordulhat, hogy a dominánsabb gyermek szeretné olvasni a feladatokat. Adjunk lehetőséget és segítséget, a félénkebb gyermek közreműködéséhez. Fontos hangsúlyozni az alá- mellé, és fölérendeltségi viszonyok elfogadását.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kiválóan játszható bent is a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Madarasiné Pántya Margit