A játék neve, címe: Mindent tudni akarok
A játék pedagógiai célja: angoltanárként az első találkozás jellemző kérdéseinek gyakoroltatása
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy játék közben figyeljenek egymás testi épségére, megfelelő helyet hagyjanak ki egymás között, ne vágjanak egymás szavába.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: országzászlók papírra megrajzolva, hangulatjelek, névtábla
Technikai igény: Lehet lapokat és színes ceruzákat előkészíteni.(ha a zászlókat, hangulatjeleket az órán készítik el)
Az előkészítés feladatai: Megfelelő teret biztosítani ahhoz, hogy a résztvevők kényelmesen felvehessék a kör alakzatot.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok segíthetnek előkészíteni a termet, hogy legyen elég hely mindenki számára. Előzetesen készülhetnek tetszőleges országzászlók, hangulatjelek, smiley-k megrajzolásával, nyomtatásával. Névtáblát is készíthetnek otthon.(is)
A játék megnyitása, nyitánya: Eurovíziós Dalfesztivál résztvevői vagytok. Egy-egy győztes dallal jutottatok be a döntőbe, ahol hazátokat képviselitek egy idegen országban.
A játék menete, játékszabályok:A dalfesztivál zsűrije fellépés előtt megkér minden versenyzőt (játékost), hogy mutatkozzon be. Közös nyelv az angol. Mindent tudni akar róluk: nevüket, honnan jöttek, hány évesek és hogyan érzik magukat.Először a játékvezető (zsűri elnöke) teszi fel a kérdéseket, akár egyet, vagy többet is a versenyzőknek.(játékosoknak) Könnyített változatban először a zsűrinek kell válaszolni, majd egymást kérdezni: először mindenki a tőle jobb oldalra állót kérdezgeti, később tetszőlegesen keresnek párt maguknak, egymást kérdezik párbeszédes formában.A legfontosabb szabály: nem súgunk egymásnak, meghallgatjuk a másikat, megvárjuk, amíg a megfelelő mondatot/mondatokat megalkotja. A páralkotásnál mindenki elfogadja az adott partnert.
A játék lezárása: Memória/gyorsasági versennyel is lehet zárni a játékot: ki tudja 2 percen belül minél több játékost bemutatni, a legtöbb információt adni róluk.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt és megkérdezem mit tanultak a játékból, mi okozott esetleg nehézséget. Piros pontot, kis ötöst is kapnak a legügyesebbek.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezített változatban a zsűri (játékvezető) átalakítva felteszi a fenti kérdéseket, úgy, hogy egymást kell bemutatniuk. Ő hány éves? Őt hogy hívják? Ő honnan jött? Itt már „ő”-vel kell válaszolniuk: She is…He is…stb. Így az E/3. személy is gyakorlásra kerül.
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető segíthet a mondatalkotás elakadásánál, helyes kiejtésnél, nyelvtani hibák korrigálásában.
A játékot lejegyezte: Bagyánszki Erika