JÁTÉKRA FEL!

Némethné Ivancsó Tünde Tünde

„A játék lehetséges pedagógiai célja: koncentráció, figyelem fejlesztés /együttműködés Résztvevők száma (minimum – maximum): 10-20 Résztvevők életkora: 8-9 év Játékidő: 5-10 perc Az előkészítéshez szükséges idő kb.: kevesebb, mint 1 perc. Helyszín: bárhol Helyigény: kör A baleseti kockázat szintje: alacsony Szükséges játékeszköz(ök): saját készítésű kártya lapok Az előkészítés feladatai: A kártyapakliból vegyél ki annyi lapot, ahányan játszatok. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok közül kiválasztok egy játékost úgy, hogy a többiek ne tudják kit választottam. Minden játékos húz egy kártyalapot a pakliból- a kiválasztott játékos pedig az lesz, aki azt a lapot húzza amin a kaktusz van, a többiek kártyáján egy- egy színes lufi található. A játék menete, játékszabályok: Megkérem a játékosokat Virágsziget lakóit, hogy üljenek körbe és folyamatosan keressék egymás tekintetét. Felváltva nézzék egymás szemeit. Az nem baj, ha a játékostársa éppen akkor nem az ő szemébe néz. KERETMESE: Most együtt elrepülünk a Virágok szigetére, … Felkészültetek? Indulhatunk? – … ahol a sok- sok színes virág között, ott élnek a kaktuszok is. A Kisvirág gyerekek szeretnének egy közös szülinapi bulit tartani az iskolában és ehhez mindenki hozna dekorációnak egy-egy lufit. De a Kiskaktusz az övét még útközben kilyukasztotta, ezért szeretné valakiét elkérni . Sajnos mi tudjuk, hogy mi történhetett útközben is a lufival, ugye? Természetesen, ha a kaktusz megfogja a lufit, mivel szúrós tüskéi vannak kidurran. Kacsintással próbálja megszerezni őket, méghozzá úgy hogy rá kell kacsintani úgy a többiekre, hogy csak az vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott.Mind a két szemeddel egyszerre kell kacsintani, de titkosan! Akit kacsintással a Kiskaktusz „megérint”, az kiesik a játékból, vagyis kipukkan egy lufi- a kiesett Kisvirág fújja ki a levegőt a szájával, jó hosszan és hangosan, hogy így utánozza a leeresztő lufi hangját! Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell a többieknek, azzal a mondattal: „Tudom , hogy hol ülsz Kiskatusz!”, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Nem szabad nevet mondani, se mutogatni még! Ha már három Kisvirág sejti, hogy ki a Kiskaktusz, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra , akire gyanakszanak, háromig számolást követően! „Te vagy a Kiskaktusz!” mondattal. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak ,akkor is, ha nem ő a kacsintó Kiskaktusz. A játék lezárása: Ha a Kiskaktusszal együtt már csak hárman maradtok a játékban, akkor a kacsintó Kiskaktusz nyert és a lufik kidurranak mind! (Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna.) Ha pedig lefülelitek, akkor a Kisvirágok nyernek- és sok lufi marad a bulihoz! Fontos, hogy nagyon figyeljetek és segítsétek egymást, hogy minél több lufi megmaradjon! Értékelés, feldolgozás: A játék után beszélgetés a virágokról ! (tantárgyi koncentráció) milyet ismersz? Otthon kinek van a kertben? Beszélgetés a figyelem fenntartásáról, az összpontosításról, együttműködésről: Szerettél Kisvirág lenni? Szeretnél Kiskaktusz lenni? Hogyan tudta volna a Kiskaktusz megóvni a lufit? Mi volt a legnehezebb neked a játékban? Mi segített abban, hogy folyamatosan tudjál mindenkire figyelni? Volt-e olyan, amikor ez nem sikerült, vagy nehezen ment? Ha igen, akkor mi segített, hogy mégis tovább tudjál figyelni? „

Némethné Ivancsó Tünde Tünde
Célcsoport: 5-9