JÁTÉKRA FEL!

Kissné Adamik Timea: Kalózháború

  1. A játék neve, címe: Kalózháború
  2. A játék pedagógiai célja: Labdakezelés: pontos elkapás, dobás; gyors átadás gyakorlása. Szórakozás.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy fokozottabban figyeljenek társaik testi épségére a labda eldobásánál (fej).
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 6-10 gumilabda (játszható kisebb, de könnyű labdával is)
  12. Technikai igény: Pad, a térelválasztáshoz, de helyettesíthető kötéllel vagy vonal rajzolásával is. Síp.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, kellékek előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Beszélgetés a kalózokról (nem feltétel). Csapatalkotás (kijelöléssel/önkéntes választás).
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Hivatkozva az esetleges beszélgetésre ill. filmre, a csatajelenet eljátszásának lehetősége. Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok elfoglalják helyüket a kiválasztott kalózkapitány (Jack és Feketeszakáll) csapatában. Egymással szemben, a két térfélen (hajóban) leülnek, hátuk mögött az ágyúkkal. A gyerekek számától és életkorától függően választhatjuk meg az ágyúgolyók (labdák) számát. Sípszóra indul a csata. Ekkor minden kis kalóz odaszalad saját labdáihoz (golyóihoz) és megpróbálja a lehető leggyorsabban átdobni az ellenfél térfelére (ágyútűz). Az ellenfél golyóit a leghamarabb viszonozni kell. Tilos lábbal átrúgni a labdákat!
  18. A játék lezárása: Az a csapat győz, akinek előbb elfogy az utolsó ágyúgolyója is. Ezzel elsüllyesztették az ellenfél hajóját, akinél ekkor az összes labda tartózkodik. A játékvezető sípszója jelzi a győzelmet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret minden játékosnak.”Hipp-hipp hurrá!” a győztes csapatnak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés- több ágyúgolyó. Visszavágó csata.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelemmel kell kísérni a gyerekek fizikai biztonságát.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett a gyerekeknek (2.o.).Egész órán át játszották volna.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kissné Adamik Timea