JÁTÉKRA FEL!

Molnár Gabriella: Mohó majmok

A játék neve, címe: Mohó majmok

A játék pedagógiai célja: gyorsaság, taktika

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: biztonságos terep kijelölése, akadálymentes

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő, 30 főnél több

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: játékosonként 6-8 csipesz

Technikai igény: nincs

Az előkészítés feladatai: csipeszek szétosztása a játékosok között, feltűzése a ruhára Érdemes jó minőségű műanyag csipeszt beszerezni és tartalékokkal is készülni, mert ezek a ma kapható műanyag csipeszek nem igazán jó minőségűek, fa csipesz nem jó.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: segíthetnek a csipeszek szétosztásában

A játék megnyitása, nyitánya: Ti most majmok vagytok, akik nagyon szeretik a banánt. A gondozótoktól kaptatok egyformán banánt, de nagyon mohók vagytok, nektek ennyi nem elég. Megpróbáljátok megszerezni a többiek banánját

A játék menete, játékszabályok:Mindenki kap 6-8 csipeszt, ezek jelképezik a banánokat. Feltűzitek a ruhátokra. 5 percetek van, hogy minél több banánt szerezzetek magatoknak. Megpróbáljátok megszerezni a többiektől a csipeszeket. Tilos verekedni, ütközni, fellökni a másikat. Taktikusan próbáld megszerezni a másik csipeszét, egyszerre csak egyet. Ha megszerezted, csíptesd fel a ruhádra. Az idő leteltével az nyer, akinek a legtöbb csipesze van. Csak a kijelölt területen mozoghattok, egymásra vigyázva

A játék lezárása: A letelt idő végén megszámoljuk, hogy kinek lett a legtöbb csipesze, az nyeri a játékot.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezzük, hogy érezték magukat, játszunk-e még egy kört.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha sokan vannak a játékosok, akkor 2 csapatra osztjuk őket. Az adott idő végére (5 perc, előre megbeszélve) az a csapat nyer, akinek a több csipesze van. Az is lehet, hogy nem magukra gyűjtik a csipeszeket, hanem egy kijelölt játékosra Már 4 fő esetén is működhet a 2 csapatra osztás, ilyenkor adhatunk több csipeszt is egy-egy játékosnak.

A játékvezető speciális feladatai: figyeli az időt és azt, hogy vigyázzanak egymásra játékosok

Egyéb/megjegyzés: nincs

A játékot lejegyezte: Molnár Gabriella