JÁTÉKRA FEL!

Sáriné Cseh Ildikó Zsuzsanna: Játéksor: 1. Névtanulós játék 2. Bumm! 3. Ismerkedős játék 4. Evolúciós játék

A játék neve, címe: Játéksor: 1. Névtanulós játék 2. Bumm! 3. Ismerkedős játék 4. Evolúciós játék

A játék pedagógiai célja: Ismerkedéstől az együttműködésig

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Nincs

Technikai igény: Nincs

Az előkészítés feladatai: Alapvetően udvarra terveztem, de aznap reggel esett az eső, ezért egy tanterem felét szabadítottam fel a játékhoz (padokat összetoltam).

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs

A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabályok és a játékok céljának megismertetése a diákokkal

A játék menete, játékszabályok:Gólyanap

1. Névtanulós játék: A gyerekek állva kört alkotnak. Minden gyerek sorban mondja a saját keresztnevét, miután az előtte elhangzott keresztneveket is elmondta. Visszafelé is eljátsszuk. Nem kiesésre játsszuk, segítségadás megengedett, a cél egymás nevének tanulása. 2. Névtanulós játék: Bumm! A gyerekek körben állnak. A játékvezető beáll a kör közepére, képzeletbeli fegyverével valakire rálő és közben azt mondja, hogy Bummmmm! Akit lelőtt, az leguggol. (Próba.) Ekkor a két szomszédjának szintén fel kell emelnie a képzeletbeli fegyverét és rá kell lőnie arra, aki leguggolt, és ki kell mondania annak a nevét, aki guggol. (Próba.) Nem kiesésre játsszuk, segítségadás megengedett, a cél egymás nevének tanulása. Nehezítés: A két szomszédnak egymásra kell lőnie és közben ki kell mondania a másik nevét (akire lő). További nehezítés: Mindenkinek el kell hagynia a körben elfoglalt helyét, és amíg a játékvezető 5-ig számol, új helyet kell keresnie a körben. Feladat: Nézd meg, hogy ki áll kettővel melletted, majd indulhat a játék. 3. Ismerkedős játék: Az a feladat, hogy egy sort alkossunk a születési dátum alapján. Sor elején az áll, aki legkorábban született, tehát a legidősebb. Sor végén, aki legkésőbb született, tehát a legfiatalabb. 1 percet kapnak a gyerekek a feladatra. 4. Együttműködést elősegítő játék: Evolúciós játék A játék alapja a hagyományos kő, papír, olló játék, de ebben a verzióban bizonyos szerepekben játszanak kő, papír, olló párbajokat egymással a tanulók. Kezdetben mindenki amőba szerepben van. Elkezdenek guggolva sétálni, amikor találkoznak egy másik amőbával, akkor játszanak egy kő, papír, olló párbajt. Aki megnyeri a párbajt, az továbblép a következő evolúciós szintre. Mindig csak azzal lehet játszani, akivel egy szinten vannak. Azok a győztesek, akik elérik a maximális szintet. Szerepek sorrendben: 1.: amőba (guggol, törpejárás, csápok, miközben azt mondja: amőba, amőba, amőba) 2.: tojás (picit feljebb emelkedik, és ökölbe szorított kezével ütögeti a fejét, miközben azt mondja :tojás tojás tojás) 3.: csirke (csirke járás, csirke mozdulatok, miközben azt mondja: csibe, csibe, csibe) 4.: sas (kitárt szárnyakkal repül, miközben azt mondja: sas, sas, sas) 5.: szuperhős (superman repülő imitáció).

A játék lezárása: 1-2. játék vége: Bár mindkét játék egyre nehezebbé válik, cserébe viszont a végére megismerjük, megtanuljuk egymás keresztnevét. 3. játék vége: Megkérek minden résztvevőt, hogy mondja meg, hogy mikor született. Így a feladatot egyben ellenőrizzük is, másrészt lehetőséget kapnak az esetleges hiba javítására, tehát a sorban cserére. 4. játék vége: A játék végére a többség szuperhőssé változik.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a tanulók együttműködését

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nincs

A játékvezető speciális feladatai: Játék végén a terem visszarendezése

Egyéb/megjegyzés: 2021. aug. 17-én, gólyanap kapcsán került sor a játékok levezetésére.

A játékot lejegyezte: Sáriné Cseh Ildikó Zsuzsanna