A játék neve, címe: Névtanuló
A játék pedagógiai célja: A csoport tagjai megismerjék egymást!
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: igazából nincs, de érdemes odafigyelni arra, hogy ne legyenek zavaró tereptárgyak (székek, asztalok), melyekben eleshetnek a gyermekek
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: nincs szükség semmire
Technikai igény: nem igényel semmit sem
Az előkészítés feladatai: nincs szükség előkészületekre. Nagyobb gyermekeknél (olvasni tudóknál) már érdemes névtáblát készíteni, melyre elég, ha a becenevük rákerül
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs rá szükség (ha névtáblát készítünk, akkor mindenki a sajátját készítse el)
A játék megnyitása, nyitánya: érdemes többször is elmondaniuk a nevüket, akár a csoportvezető segítségével is. Érdemes megbeszélni a beceneveket is, hogy hogyan szólíthatják egymást.
A játék menete, játékszabályok:A csoporttagok körbe állnak, a játékvezető középre (de lehet jobb, ha a körön kívül helyezkedik el, hogy ne legyen útban). Mond egy nevet, majd egy másikat is. Az elsőnek kiválasztott feladata az lesz, hogy beazonosítsa a másodiknak mondott nevet, majd a háta mögé álljon. Ha odaállt, érintse meg a vállát. Ha jó helyre állt, akkor az előtte álló az érintés után elfoglalja helyét a körben. A továbbiakban már ő lesz, aki várja a következő nevet a játékvezetőtől, és a háta mögé áll.
A játék lezárása: mivel ez nem verseny, és nem is kieséses játék, így ennek a játéknak nincs győztese, itt mindenki az
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a csoporttagokat, hogy milyen ügyesen hajtották végre a játékot
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: idősebb életkorúaknál már lehet kiesésre is játszani. Például a játékvezető több nevet mond egymás után (mondjuk hármat), és a megfelelő sorrendben kell őket megérintenie. A játékvezetőnek figyelni kell, hogy tényleg helyes sorrendben történjen a játékosok érintése, ha elrontja akkor sem esik ki, hanem visszaáll a körbe. A győztes pedig az lesz, aki a legtöbb személyt tudta megérinteni helyes sorrendben!
A játékvezető speciális feladatai: az alapváltozatnál csak arra kell figyelnie, hogy ténylegesen az általa mondott csoporttaghoz menjen oda a kiválasztott személy, és őt érintse meg, aki az érintés után a kiválasztott helyére áll. A továbbfejlesztett változatnál már oda kell figyelnie arra is, hogy a nevek sorrendjében történjen meg az érintés, illetve nem árt ha fel is jegyzi, hogy ki hány érintésig jutott
A játékot lejegyezte: Vörös János