JÁTÉKRA FEL!

Vörös János: Névtanuló

A játék neve, címe: Névtanuló

A játék pedagógiai célja: A csoport tagjai megismerjék egymást!

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: igazából nincs, de érdemes odafigyelni arra, hogy ne legyenek zavaró tereptárgyak (székek, asztalok), melyekben eleshetnek a gyermekek

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: nincs szükség semmire

Technikai igény: nem igényel semmit sem

Az előkészítés feladatai: nincs szükség előkészületekre. Nagyobb gyermekeknél (olvasni tudóknál) már érdemes névtáblát készíteni, melyre elég, ha a becenevük rákerül

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs rá szükség (ha névtáblát készítünk, akkor mindenki a sajátját készítse el)

A játék megnyitása, nyitánya: érdemes többször is elmondaniuk a nevüket, akár a csoportvezető segítségével is. Érdemes megbeszélni a beceneveket is, hogy hogyan szólíthatják egymást.

A játék menete, játékszabályok:A csoporttagok körbe állnak, a játékvezető középre (de lehet jobb, ha a körön kívül helyezkedik el, hogy ne legyen útban). Mond egy nevet, majd egy másikat is. Az elsőnek kiválasztott feladata az lesz, hogy beazonosítsa a másodiknak mondott nevet, majd a háta mögé álljon. Ha odaállt, érintse meg a vállát. Ha jó helyre állt, akkor az előtte álló az érintés után elfoglalja helyét a körben. A továbbiakban már ő lesz, aki várja a következő nevet a játékvezetőtől, és a háta mögé áll.

A játék lezárása: mivel ez nem verseny, és nem is kieséses játék, így ennek a játéknak nincs győztese, itt mindenki az

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a csoporttagokat, hogy milyen ügyesen hajtották végre a játékot

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: idősebb életkorúaknál már lehet kiesésre is játszani. Például a játékvezető több nevet mond egymás után (mondjuk hármat), és a megfelelő sorrendben kell őket megérintenie. A játékvezetőnek figyelni kell, hogy tényleg helyes sorrendben történjen a játékosok érintése, ha elrontja akkor sem esik ki, hanem visszaáll a körbe. A győztes pedig az lesz, aki a legtöbb személyt tudta megérinteni helyes sorrendben!

A játékvezető speciális feladatai: az alapváltozatnál csak arra kell figyelnie, hogy ténylegesen az általa mondott csoporttaghoz menjen oda a kiválasztott személy, és őt érintse meg, aki az érintés után a kiválasztott helyére áll. A továbbfejlesztett változatnál már oda kell figyelnie arra is, hogy a nevek sorrendjében történjen meg az érintés, illetve nem árt ha fel is jegyzi, hogy ki hány érintésig jutott

A játékot lejegyezte: Vörös János