JÁTÉKRA FEL!

Bárczy Ilona Krisztina: Bumm

A játék neve, címe: Bumm

A játék pedagógiai célja: A résztvevők megismerkedjenek egymással, megtanulják társaik neveit. Koncentráció fejlesztése.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék során, az esetleges helyváltoztatáskor figyeljünk egymásra!

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges a résztvevőket bevonni az előkészítésbe.

A játék megnyitása, nyitánya: A Bumm játék előtt szintén egy ismerkedési készséget fejlesztő játékot játszottunk. A Labdás -neves játék egymás nevének megismerését célozza. Beálltunk egy nagy körbe, majd mindenki sorban bemondta a nevét. Ezután egy labdát dobáltunk egymásnak, a következő szabály szerint: aki a labdát dobja, annak a nevét mondja, akinek dobja. A következő körben a saját nevét is, és azét is, akitől kapta a labdát.

A játék menete, játékszabályok:Szellősen körben állunk, a játékvezető a kör közepén áll, ő a lövő. Valakit választ a körből, akire rámutat és azt mondja bumm. A kiválasztottnak gyorsan le kell guggolnia, mire a két szomszédja egymás felé fordulva párbajba kezd, egymásra mutatnak és azt mondják bumm. A játék kiesésre megy, kiesni pedig a következőképpen lehet: A: nem guggol le az a játékos, akire a játékvezető rámutat, lelövi, így kiesik. B: a két párbajozó közül az marad játékban, aki gyorsabban lő, a lassabb kiesik. A játék a két legtovább játékban maradt résztvevő párbajával ér véget: egymásnak háttal állnak, majd a játékvezető szavakat sorol fel, de a játékosok csak az előzetesen megbeszélt témakörből (gyümölcsök, autómárka stb.) elhangzó szavak után léphetnek 1-1 lépést, és csak a 3. után lőhetnek. Az a játékos nyeri a játékot, aki hamarabb lő, és mondja ki: bumm.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha már csak egy résztvevő marad játékban.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megköszöntem a gyerekeknek, hogy részt vettek a játékban, és megdicsértem őket, hogy ilyen ügyesen figyeltek egymásra. Megkérdeztem, hogy érezték magukat a játék során, melyik volt a kedvenc részük. A saját értékelésük után én is visszajelzést adtam nekik. Nagyon jól- volt a válasz, ami után elmondtam nekik, hogy milyen nagyszerű és fontos, hogy együtt játszhattunk és nagyon örülök, hogy jól érezték magukat.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játéknak további verziói során valamilyen más utasítást mondunk bumm helyett. Pl. mosógép, elefánt, stb. A játékosoknak ebben a verzióban a megadott eszközt kell mozgásukkal utánozni. A gyerekek élvezték ezeket a különféle variációkat, be is indult a fantáziám, így született egy új verzió: a Piramis – a piramis szó hallatán az a játékos, akire a játékvezető rámutat, a két kezével a feje felett háromszöget alkot, a mellette elhelyezkedő két társa pedig a középső társuk előtt, illetve mögött a kezeikkel megalkotják a piramis alját.

A játékvezető speciális feladatai: Gyógypedagógiai asszisztens és szabadidő-szervező vagyok. A játékot nyári napközis táborban különböző iskolákból érkező alsó tagozatos gyermekekkel játszottam.

Egyéb/megjegyzés: A játékot minden korosztály számára ajánlom!

A játékban résztvevő gyermekek szüleitől a fotók közösségi portálokon való megosztását illetően nem rendelkezem beleegyező nyilatkozattal.

A játékot lejegyezte: Bárczy Ilona Krisztina