JÁTÉKRA FEL!

Lovasné Tóth Anikó: „Maradj életben!”

  1. A játék neve, címe: „Maradj életben!”
  2. A játék pedagógiai célja: Számolási készség fejlesztése; szorzótáblák gyakorlása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kártyák- UNO és francia kártyalapok; dobókockák
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Asztalokat és székeket úgy elhelyezni, hogy körbe tudják ülni a gyerekek. Legyen egy kisebb szabad tér is, ahol akadály nélkül mozoghatnak a gyerekek a fejben számolásnál.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Maradj életben!”Két játékot játszunk ma, mindkettő a szorzásokhoz kapcsolódik. A cél, hogy ne ess ki egyikből sem, számold a pontjaidat, tehát maradj életben!
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Mindenki kap egy kártyalapot: UNO/franciakártya lapjai. J-11, Q-12, K-13, A-14, Joker-15-öt ér, a számosak annyit, amennyi rajta van. Öt/hat kört játsszatok, minden körben más párt keressetek magatoknak. Számoljatok 3-ig, és egyszerre mutassátok egymásnak a lapjaitokat. Azé a pont, aki hamarabb rávágja a két szám szorzatát. Ha végeztetek, álljatok a tanári asztalhoz az alapján, ahány jó szorzatotok volt. A győztes jutalomkártyát kap. 2. „Dobj hatot vagy annak többszörösét!” Álljátok körbe az asztalokat. Mindenki kap egy dobókockát, több mint hatlapút. A kockán számok vannak. Úgy léphetsz be a játékba, ha a hatot vagy annak többszörösét dobod. Ha ezek közül dobtál, gyorsan add tovább a jobbról melletted állónak. Ha nincs előtted dobókocka, akkor addig várj, amíg kapsz a szomszédodtól egyet. Ha három kocka gyűlt össze előtted, a szabály a következő: ha hatot/többszörösét dobtad- egyet jobbra, egyet balra adj, eggyel pedig folytasd a játékot. Vigyázz, ha négy kockád lesz, az eljárás ugyanaz, mint három kockával. Ha valaki kiesik, egy v. két kockát vigyen ki. A győztes jutalomkártyát kap.
  18. A játék lezárása: Ki maradt életben?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kártyák összeszámolása
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Gyorsítás: ne vigyél ki egy kockát sem, add a melletted levőnek. Izgalmasabb, pörgősebb lesz a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lovasné Tóth Anikó