A játék neve, címe: Szuperügynökök
A játék pedagógiai célja: A játék célja, hogy egy táborban összegyűlt, egymás számára ismeretlen diákok, mihamarabb megismerjék egymást és megtanulják egymás neveit.
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A törékeny dolgokat eltávolítani(pl.:üvegtárgyak), vagy eltávolodni tőle(pl.: ablak), ellenőrizni, hogy nem csúszós-e a talaj, ha zárt helyen játszák, van-e elegendő fény, levegő.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: névtáblák, madzag, olló, ceruza, vagy toll
Technikai igény: Nincs.
Az előkészítés feladatai: Névtáblák elkészítése a játék elején, a játékosok bevonásával.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek közös elkészítése.
A játék megnyitása, nyitánya: A játék elején a játékvezető elmondja, hogy a játék lényege, hogy megtanulják egymás neveit, majd elmeséli a kerettörténetet, ami a következő: Pécs városát ellepik a bűnözők, ezért a városvezetés úgy dönt, hogy három szuperügynököt hív a városba, akik három rohamot indítva megpróbálják begyűjteni a gonosztevőket.
A játék menete, játékszabályok:Két csoportra osztom a társaságot: három ügynök és többiek, a bűnözők. A játék elején a két csoport egymásnak háttal áll és a homlokára köti az általa készített névtáblát. Vezényszóra egymás felé fordulnak (ez a roham) 5 mp-ig (hangosan számolom a másodperceket), majd ismét egymásnak háttal fordulnak és leveszik a névtáblákat. Ismét szembefordulnak, majd az ügynökök elkezdik sorolni a bűnözők neveit. Akit elkaptak, már nem vesz részt a második rohamban. Akinek a nevét nem mondják, ismét hátat fordít az ügynököknek és felteszi a névtábláját, majd megint jön a szembesítés 5 mp-ig, aztán megint felsorolás. Ez a roham csak háromszor ismétlődhet.
A játék lezárása: A játék végén eldől, hogy az ügynököknek sikerült-e minden bűnözőt begyűjteni.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az ügynököket szabadságolom a kimerítő hajsza után és kijölölök másik három ügynököt. Ez folytatódik néhány körön keresztül.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés a harmadik, vagy negyedik körnél, a szembesítés után – amíg a bűnözők leveszik a névtáblát – össze is keverednek, helyet változtatnak.
A játékvezető speciális feladatai: Ellenőrizni, hogy a névtáblákra nyomtatott nagy betűkkel és elég olvashatóan írtak-e.
A játékot lejegyezte: Straub Tamás