A játék neve, címe: Útban Galacsin királyhoz
A játék pedagógiai célja: Az egymás megismerése mellett az együttműködési, szociális készséget is feljesztjük, miközben a nagy- és kismozgásokkal az első osztály elvégzéséhez szükséges képességeket, készségeket is alapozzuk: figyelem ( auditív, vizuális ), térészlelés, téri tájékozódás, mozgás – egyensúlyozás, finommotorika… stb.
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Ha teremben játszunk, a padokat a fal mellé húzva, megfelelően biztonságos teret biztosítva kell elhelyezni.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Akár kellék nélkül is játszható, de az eszközök használatának csak a fantáziánk szabhat határt: papírlap, kislabda, babzsák, ceruza, radír… stb..
Technikai igény: Nincs; ha esetleg zenére végezhető mozgásos játékként játsszuk a játékot, szükség lehet zenelejátszó eszközre, de lehet énekelni vagy bármilyen hangadó eszközt, hangszert is használni.
Az előkészítés feladatai: Biztonságos játéktér létrehozása és az esetleges eszközök előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az ovis gólyatáborban minden kisgyerek neve felírásra kerül egy kis öntapadós matricára, amit a gyerekek ruhájára ragasztunk, ahogy reggel megérkeznek a helyszínre. A kicsi táborozó gyerekek a 2. alkalommal már szívesen és ügyesen részt tudnak venni a teremrendezésben a játékos feladatok előtt.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékot megelőzően leülünk egy körbe, kicsit beszélgetünk, megbeszéljük az elkövetkező időszak programját, feladatait. Bemelegítésnek eljátszunk egy névtanulós labdás játékot, majd ismertetésre kerül az újabb játék.
A játék menete, játékszabályok:A gyerekek elszórtan helyezkednek el a térben, a játékvezető akár kívülről, akár a játékba belehelyezkedve is részt vehet és így is adhatja az utasításokat. Keretmese: A megátkozott Galacsin király magányosan, szomorúan él héttornyú várában. Egész nap panaszkodik magában és sírdogál. Csak akkor szabadulhat meg a szomorúság átka alól, ha valaki vagy valakik a boszorkány által felállított próbákat teljesítve elérnek a várába és megnevettetik őt.
Induljunk azonnal és teljesítsük a próbákat! Minél ügyesebben és gyorsabban eljutunk a királyhoz, annál hamarabb szabadul az átoktól.
Innentől kezdve bármilyen játékos, mozgásos, hangadós mozdulatot elvégeztethetünk a gyerekekkel. Pl.:
Fogj egy írólapot, tedd a fejedre és azzal kelj át a fahídon a hömpölygő folyó felett! Gyűrd a lapot galacsinná, úgy egyensúlyozz vele a homlokodon, míg 10- et üt az óra! Vasaljuk ki a lapocskát és lobogtassuk, integessünk vele, hátha észreveszi a király, hogy úton van felé a megmentő sereg.
Még rengetegféle mozgásos feladatot lehet így eljátszatni a gyerekekkel: galacsin feldobása, egyensúlyozás galacsinnal a vállakon, térdeken, guggolás, fél lábon állás, szoborjáté zenével, éneklős feladatok...stb.
A játék lezárása: Cél, hogy minden résztvevő örömmel vegyen részt a játékban, minden kényszer és megerőltetés nélkül. A hosszú és nehéz út után végre megpihenhetünk… jól kidőltünk!
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagy dicséret illet mindenkit, mert sikerült kiállni a próbákat és ezzel megszabadítottuk szomorúságától a királyt. Büszkék lehettek magatoktra, mindenkinek jár az ölelés!
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék bármilyen helyzetben, más- más keretmesével játszható, akár a tanórák közben, frissítő, átmozgató, fejlesztő célzattal is.
A játékvezető speciális feladatai: A régi feladatok mellett mindig kell valamilyen új ötletet vagy új eszközt hozni, amivel fenntartható a gyerekek érdeklődése. A kreativitás, a fantázia és a humor elengedhetetlen a pedagógusi munkában.
Egyéb/megjegyzés: -
A játékot lejegyezte: Szekér Erika