JÁTÉKRA FEL!

Nagy Éva: Kincsrablás

  1. A játék neve, címe: Kincsrablás
  2. A játék pedagógiai célja: Matematika óra, egész számokkal való műveletek, tudás elmélyítése, játékos feladatmegoldással felkészülés a dolgozatra.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A kincs elrablásakor figyelni, hogy ne ütközzenek össze.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Műveleti eredmények kártyán, kréta, tábla, kincs.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Teremben a középső padsor elpakolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A teremrendezésben nyújtatnak segítséget.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játék: Kincsrablás A Tolvajos játékot alakítottam át, és elneveztem Kincsrablásnak. Kerettörténet: A Kincses sziget őslakosai zavartalanul élik mindennapjaikat, mikor egy napon hajótöröttek vetődnek a szigetre. Az őslakosok barátságosak, ezért segítenek a hajótörötteknek hajót építeni, hogy visszatérhessenek hazájukba. Cserében az őslakosok is segítséget kérnek a hajótöröttektől. Meg kell keresni az évszázadok óta elrejtett kincset. A hajótörötteknek kimentett és megmaradt eszközeikkel, találékonyságukkal sikerül rátalálni kincsre, de igényt tartanak rá. A törzsfőnök ezért ügyességi játékot talál ki, ahol nem csak a tudás, hanem a gyorsaság is számít. A kincs a győztes csapaté lesz.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. A őslakosok és a hajótöröttek szemben állnak egymással. A törzsfőnök a két csapat közé középre leteszi a megtalált kincset. 2. A szemben állók páronként számokat húznak. A törzsfőnök műveleteket mond. Az őslakosok és a hajótöröttek fejben oldják meg a műveleteket. Az eredmény valamelyik kihúzott szám lesz. 3. A szemben állók közül, aki hamarabb szalad a kincshez és megszerzi azt, csapatának pontot szerez. 4. Az a csapat győz, akinek több pontja lesz. 5. A győztes csapat megkapja a kincset.
  18. A játék lezárása: Ha a műveletek elfogynak, vége van a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat dicséretet kapnak, győztes csapat kihirdetése. A gyerekek visszarendezik a termet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Fokozatosság elve: A játékot újra lejátsszuk újabb műveletekkel, kiegészítve olyanokkal is melyekhez nem tartozik számkártya. Folytatódik a kerettörténet és kiegészítjük a játékot újabb szabállyal: A törzsfőnök furfangos, mert a műveletek között szerepelnek olyanok is, melyekhez nem tartoznak számok. Ebben az esetben, ha a szemben álló csapattagok valamelyike mégis elkapná a kincset, kiesik, a vele szemben álló másik csapattag csatlakozhat a mellette lévő játékoshoz segítve annak gyorsabb műveletvégzését.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egyszerű műveletekkel kezdünk, majd fokozatosan nehezednek a feladatok.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot érdemes többször elvégezni, mert fejben sokkal nehezebb számolni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Éva