JÁTÉKRA FEL!

Horváthné Szabó Hajnalka: Csipesz király

  1. A játék neve, címe: Csipesz király
  2. A játék pedagógiai célja: Memória fejlesztés- szorzótábla gyakorlása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincsenek
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: csipeszek, szorzótáblás kártyák, korona
  12. Technikai igény: padok, székek
  13. Az előkészítés feladatai: Csipeszek (5db/pad),szorzótáblás kártyák (legalább 10db/pad) kirakása a pad közepére
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szorzótáblás kártyák közös elkészítése, korona díszítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabály elmondása
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek párban ülnek a padban, előttük 5 csipesz és egy kupac szorzótáblás kártya. Kő, papír, olló játékkal döntik el, hogy ki vehet egy kártyát, amire meg kell mondani a megoldást. Ha jó a válasz, akkor elvehet egy csipeszt, amit a ruhájára csipeszel, és tovább megy, keres máshol egy helyet, ott játszik tovább. Ha nem helyes a válasz, akkor tovább kő, papír, ollóznak. Addig folytatják, amíg csipesz van az asztalon.
  18. A játék lezárása: Megszámláljuk, kinek hány csipesze van. Akinek a legtöbb, az lesz a csipesz király. Kinek hány csipesze van, annyi szoros tábornok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, a csipeszkirály egy napra megkapja a koronát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ez a játék alkalmas további matematikai műveletek gyakorlására ( persze más kártyákkal), lehet a gyorsaságot is fejleszteni, ha kő, papír, olló játék kimarad és azé a csipesz, aki hamarabb megmondja a jó megoldást.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha mindketten bizonytalanok a szorzás eredményében, akkor tőlem kérhetnek segítséget.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez a játék lehetőséget biztosít a lassúbb gyerekeknek is a sikerélményhez jutásban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváthné Szabó Hajnalka