„Álommanó Képzeljétek el, hogy különös mesevilágba csöppenünk játékunk során, ahol egy érdekes élőlénnyel találkozhatunk, az álommanóval, aki különös képességekkel bír. Akire rákacsint, rögtön elalszik. Nekünk kell rájönni, hogy ki a titokzatos álommanó. Üljünk a szőnyegre vagy fűre körben törökülésben. Beszélni nem szabad, csak keresned mások tekintetét. Az ABC kártyából fogunk húzni lapokat, aki az Á betűt húzta ki, ő lesz az álommanó, aki álomra szenderíti a játékosokat. Akire rákacsint, annak a gyereknek le kell feküdnie (megmutatom), hiszen elaludt főhősünk kacsintásától, vagyis kiesett a játékból. Nekünk kell rájönni ki az álommanó. Aki rájött, ki lehet meseországunk titokzatos manója, felteszi a kezét, ezzel jelzi, hogy felismerte, de semmiképpen nem árulhatja el kire gondolt. Ha 3 gyereknek fenn van a keze, akkor meseország csengőjére egyszerre rámutatnak kire gondoltak (játék előtt előkészítettem). Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek.”
Busch Zsuzsanna Zsuzsanna
Célcsoport: 5-9