JÁTÉKRA FEL!

Demény Anita

” Kalózos mese-kiosztom a kellékeket(fejkendő vagy csákó, papírkardok, bizsuk)Hajózunk a végtelen óceánon.Én vagyok a kapitány (játékvezető).Ti vagytok a kis kalózok. Ma egy nagy csatán vagyunk túl, sok kincset zsákmányoltunk. Ezt megünnepeltük este egy nagy vacsorával.Most jöhet a kártyaparti. Kiosztom a kártyalapokat.Ismertetem a szabályokat: A kalózok közül kiválasztok egy játékost úgy, hogy a többiek ne tudják kit választottam. Ez kártyalapok húzásával valósul meg (aki a Jokert (bohócot) húzza, az lesz a kiválasztott). Ő ezt a titkot nem árulhatja el a többieknek. A játék menete, játékszabályok: Üljetek körbe és folyamatosan keressétek egymás tekintetét. Felváltva nézzétek a játékostársaitok szemeit. Az nem baj, ha a játékostársad éppen akkor nem a te szemedbe néz. A kiválasztott kalóz (akinél a Joker van ) feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a kalóz vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott kalóz rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell kéz feltartással, de egyenlőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három kalóz sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a társukra, akire gyanakodnak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a kalóz esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). A játék lezárása: Ha a kiválasztott kalózzal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodnak. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek.Kezdődjön játék! Értékelés, feldolgozás: A játék után beszélgetés a figyelem fenntartásról és az összpontosításról. (Kinek volt nehéz a játék? Miért volt nehéz? Kinek tetszett a játék? Miért tetszett? Hogy érezted magad játék közben? ) Emlékbe kapnak egy kalózhajós színezőt.”

Demény Anita
Célcsoport: 5-9