JÁTÉKRA FEL!

Farkas Andrea: Kiskakas irányít

A játék neve, címe: Kiskakas irányít

A játék pedagógiai célja: figyelem fejlesztése, taktika, együttműködés kialakítása

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: olyan mozdulatokat mutass, melyet a többiek is biztonságosan utánozni tudnak.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Az előkészítés feladatai: asztalokat, székeket félretolni, hogy legyen szabad helyünk.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kiskakasnak helyre van szüksége a mozgáshoz, így közösen rakjuk arrébb az asztalokat, székeket.

A játék megnyitása, nyitánya: Gyertek, álljatok körbe! A mai napon a Kiskakas gyémánt félkrajcárjával foglalkozunk, a történettel kezdtük a nap elején. Hogy tudnád jellemezni a kiskakast? - Okos, furfangos, kitartó. Mit is jelent, hogy valaki furfangos? – Ravaszul kieszelt tervet, ötletet hajt végre. Melyik állatra szokták azt mondani, hogy ravasz? Miért? Most egy olyan játékot játsszunk, amikor megpróbálunk mi is nagyon furfangosak lenni.

A játék menete, játékszabályok:Mozdulatokat fogunk utánozni, bemutatok pár mozdulatot és utánozzatok. A játékhoz szükségünk lesz egy kiskakasra, aki majd mutogat, apró vagy nagy mozdulatokat tesz és többieknek le kell követniük úgy a kiskakast, hogy ne lehessen észrevenni, hogy a többiek őt utánozzák. Szükség van még egy önként jelentkezőre, aki megpróbál rájönni, hogy ki is lehet a kiskakas. Ki szeretne önkéntes lenni? Menj ki az étkezőbe. Most pedig csak kézfeltevéssel, hang nélkül jelentkezzen az, aki kiskakas szeretne lenni. El lehet kezdeni a mutogatást, közben behívom az önkéntest. Figyeljetek arra, hogy minél nehezebben jöhessen rá az önkéntes a kiskakas kilétére. Milyen mozdulatokkal válik ez a játék egyre nehezebbé? Kétszer tippelhet az önkéntes, ha nem találja ki, ki a kiskakas, akkor újból jelentkezés alapján választok önkéntest. Ha kitalálja, akkor a kiskakas lesz az önkéntes a következő körben.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha mindenki volt már kiskakas.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a közös játékot és megdicsérem őket, jól figyeltek és nagyon alaposan követték a kiskakast. Beszélgettünk róla, hogy kinek miért tetszett vagy nem tetszett a játék.

A játékvezető speciális feladatai: túl egyszerű vagy túl bonyolult mozdulatoknál ne legyen kudarcélmény.

A játékot lejegyezte: Farkas Andrea