A játék neve, címe: Kiskakas irányít
A játék pedagógiai célja: figyelem fejlesztése, taktika, együttműködés kialakítása
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: olyan mozdulatokat mutass, melyet a többiek is biztonságosan utánozni tudnak.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Az előkészítés feladatai: asztalokat, székeket félretolni, hogy legyen szabad helyünk.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kiskakasnak helyre van szüksége a mozgáshoz, így közösen rakjuk arrébb az asztalokat, székeket.
A játék megnyitása, nyitánya: Gyertek, álljatok körbe! A mai napon a Kiskakas gyémánt félkrajcárjával foglalkozunk, a történettel kezdtük a nap elején. Hogy tudnád jellemezni a kiskakast? - Okos, furfangos, kitartó. Mit is jelent, hogy valaki furfangos? – Ravaszul kieszelt tervet, ötletet hajt végre. Melyik állatra szokták azt mondani, hogy ravasz? Miért? Most egy olyan játékot játsszunk, amikor megpróbálunk mi is nagyon furfangosak lenni.
A játék menete, játékszabályok:Mozdulatokat fogunk utánozni, bemutatok pár mozdulatot és utánozzatok. A játékhoz szükségünk lesz egy kiskakasra, aki majd mutogat, apró vagy nagy mozdulatokat tesz és többieknek le kell követniük úgy a kiskakast, hogy ne lehessen észrevenni, hogy a többiek őt utánozzák. Szükség van még egy önként jelentkezőre, aki megpróbál rájönni, hogy ki is lehet a kiskakas. Ki szeretne önkéntes lenni? Menj ki az étkezőbe. Most pedig csak kézfeltevéssel, hang nélkül jelentkezzen az, aki kiskakas szeretne lenni. El lehet kezdeni a mutogatást, közben behívom az önkéntest. Figyeljetek arra, hogy minél nehezebben jöhessen rá az önkéntes a kiskakas kilétére. Milyen mozdulatokkal válik ez a játék egyre nehezebbé? Kétszer tippelhet az önkéntes, ha nem találja ki, ki a kiskakas, akkor újból jelentkezés alapján választok önkéntest. Ha kitalálja, akkor a kiskakas lesz az önkéntes a következő körben.
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha mindenki volt már kiskakas.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a közös játékot és megdicsérem őket, jól figyeltek és nagyon alaposan követték a kiskakast. Beszélgettünk róla, hogy kinek miért tetszett vagy nem tetszett a játék.
A játékvezető speciális feladatai: túl egyszerű vagy túl bonyolult mozdulatoknál ne legyen kudarcélmény.
A játékot lejegyezte: Farkas Andrea