JÁTÉKRA FEL!

Menyhárt Gáborné: Ki? Kicsoda? Ki a csoda?

  1. A játék neve, címe: Ki? Kicsoda? Ki a csoda?
  2. A játék pedagógiai célja: Egy tanult olvasmányon keresztül más tárgyakkal koncentrálva a logikus gondolkodás, figyelem, koncentrációs képesség, memória fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: : papírlap, toll
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: : szereplők nevének kártyáit el kell készíteni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: ők is elkészíthetik
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két csoportot alakítsatok ki, egyik a megfigyelők, a másik a mesében szereplő színészek csoportja.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden színész kártya húzással megismeri a szerepét/királyfi, királylány, öreg király/. Minden szereplőt több színész is alakít. A szereplőket egy-egy tulajdonságuk alapján ismerhetik fel a megfigyelők. A királylány szomorú, a királyfi nagylelkű, az öreg király mérges. Ezt egyezményes jelekkel mutatják a színészek. A játékvezető indítja a játékot. „Mutatkozzatok be egymásnak! A királyfi csal.” A színészek párt alkotnak, kezet fognak, majd az egyezményes jelekkel bemutatkoznak. Mindenki a saját szerepét játssza, kivéve a királyfiak. Ha a megfigyelők kitalálják a színészek szerepét, a csoportok szerepet cserélnek és a megfigyelőkből színész lesz, ha nem sikerül kitalálni, maradnak a csoportok és a játék újra indul.
  18. A játék lezárása: : Megszámoljuk, melyik csapat volt többször sikeres/ színész/. A játékot ők nyerték.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : A játék továbbfejlesztése lehet a feldolgozás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha többen vesznek részt a játékban, nehezebb lesz a játék. A bemutatkozások számát lehet maximalizálni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Pontos, határozott irányítás.
  22. Egyéb/megjegyzés: : A játék jól fejleszti a figyelmet, memóriát, a logikus gondolkodást.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Menyhárt Gáborné