A játék neve, címe: Névtanulós, ismerkedő
A játék pedagógiai célja: Kezdő csoportok megismerjék egymást név szerint és figyeljenek egymásra, hogy később ezt a játékot tovább fejlesztve egy-egy tulajdonsággal kiegészítjük a nevük mellé.
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A körbe dobálandó tárgy ne okozzon balesetet, ha véletlenül valakinek az arcát elkapja, vagy rosszul próbálja megfogni.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: 3 darab plüss játék, vagy puha labda vagy kisebb babzsák
Technikai igény: nincs
Az előkészítés feladatai: nincs
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy-egy rövid bemutatkozással körbe mennek. A rövid bemutatkozás név és 2-3 mondatban elmond magáról amit szeretne.
A játék megnyitása, nyitánya: Körbe állítom a résztvevőket és elmondom, hogy egy névtanulás játékot fogunk játszani.
Több variáció lesz. 1 variáció név és tulajdonság; 2 variáció név és a nevének kezdőbetűjével bármi; 3 variáció név és a nevének kezdőbetűjével egy meghatározott dolog(tárgy, növény, állat stb)
A játék menete, játékszabályok: A játék menete, hogy akinek dobjuk a plüsst mondjuk rögtön a nevet, majd elkapta rögtön gondolkozás nélkül tovább kell dobni a következő játékosnak a plüsst a nevét kimondva. Elmondom, hogy váratlan módon változni fog a menet közben, mert újabb plüss kerül a rendszerben és akkor már 2 vagy 3 van a játékban, ami egyben nehezítés is, hisz ezzel gyorsabbá válik a menet. Amikor már úgy érzem a nevek mennek, akkor újabb nehezítés jöhet a játékba, mert a név kezdőbetűjével mondani kell egy meghatározott dolgot ( bármi, növény, állat, tárgy stb)
A játék lezárása: A játék kb 5-10 percig játszható, de maximum 15 perc utána már nem lesz élvezetes, így az idő leteltével begyűjtöm a plüssöket, úgy hogy ha eddig nem álltam játékban akkor hirtelen beállok én is és megvárom még minden játékban lévő plüss hozzám kerül.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játék végén megkérdezem kinek nem ismerik még a nevét vagy az összeset megtanulták szerintük.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ez a játék tovább fejleszthető, hisz bármilyen feladathoz ki lehet találni olyat hogy egymásnak dobálva 1-3 plüss figurát gyors reakcióra késztessük a résztvevőket.
A játékvezető speciális feladatai: Túl sok megfigyelendő nincs. A játék menete közben változtathatja a névhez társítandót. Ez attól is függ, hogy mennyire pörög az előző feladat rész.
A játékot lejegyezte: Nagy Károlyné