JÁTÉKRA FEL!

Tariné Urbanics Hajnalka: Mozogva ügyesedsz, mozogva okosodsz!

  1. A játék neve, címe: Mozogva ügyesedsz, mozogva okosodsz!
  2. A játék pedagógiai célja: elemi mozgások gyakorlása, figyelem-koncentráció,
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A teremben megfelelő hely kialakítása kúszáshoz, mászáshoz, futáshoz, ugráláshoz. A berendezési tárgyak elhelyezése a terem szélén
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: babzsákok, számkártyák, hullahopp karika, labda, ruhanemű
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A terem biztonságossá tétele, berendezési tárgyak terem szélére helyezése, eszközök elhelyezése a terem egyik végében
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Énekkel, energetizáló játékkal
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elemi mozgások gyakorlása: fej biccentések, forgás állva, kúszás, mászás, járások, futás. Számok átismétlése 5ig páros, páratlan. Számszomszédok.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az eszközöket leteszem a terem egyik végébe, a másikban felsorakoznak a gyerekek. Mindenkinek van egy száma. 1-5-ig osztom ki. Elmondom, hogy milyen mozgással és milyen szám tulajdonosa induljon el és mit kell elérnie. Pl Induljon el tapsra mászással, a babzsákért, akinek a száma páratlan. Utána tapsolok egyet. Dobbantásra, sípra, énekre stb nem indulhatnak.
  18. A játék lezárása: Játék a gyerekek által választott eszközzel. Pl Labdával kidobós, babzsákkal fogó stb.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Leültetem őket és megkérdezem mi az, ami tetszett nekik és mi volt nehezebb, melyik mozgás, utasítások betartása. Mindenképp dicsérettel, pozitív megerősítéssel zárom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egymás után 2 vagy 3 gyereket is indítok. Induljon tapsra a karikáért, mászva, akinél az 1 van utána kúszással a labdáért, akinél a 3 van. Esetleg helyet is cserélhetek valamelyik gyerekkel, hogy mondja ő az utasításokat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Oda kell figyelni, hogy az utasítások egyértelműek legyenek. Figyelni, hogy mindenki, lehetőleg minden mozgást végrehajtson.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tariné Urbanics Hajnalka