JÁTÉKRA FEL!

Kovács Gergő: Élelemszerző

A játék neve, címe: Élelemszerző

A játék pedagógiai célja: Játékigény kielégítése, a természetismeret órán megismert állatok táplálkozásáról tanultakkal összekötve

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok közötti kontaktus letisztázása (csak megérinteni szabad az ellenfelet, lökni tilos). Befutásnál figyelni kell a befutó játékos és az egy sorban felsorakozó csapattársak távolságára (elég helyet hagyni a megállásra).

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Váltóbot, bóják az alapvonalak (célterület és kiinduló vonal) kijelölésére, toll, papír.

Az előkészítés feladatai: A pálya kijelölése. Csapatok kialakítása. Állatnevek kiosztása

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Gondolják végig, milyen állatokról és azok táplálkozásáról tanultak az adott tanévben.

A játék megnyitása, nyitánya: Kedves Gyerekek!

Most egy mozgásos játékot fogtok játszani. Szükségetek lesz a reagáló képességetekre, a gyorsaságotokra és ezen felül az idei évben természetismeretből megismert állatokról tanultakról.

A játék menete, játékszabályok:Két csapat fog egymás ellen versenyezni. A csapatkapitány kiosztja csapattagjai között az általam összeírt, idei évben tanult állatok neveit. Mindenki egy állat nevet kap, amit jól jegyezzen meg! Sorakozzatok fel egymás mellett a kijelölt területen. Én egy állat nevét fogom mondani, akik ezen állat nevét kapták, kifutnak a középen elhelyezett váltóbothoz és megpróbálják azt megszerezni és úgy befutni a kijelölt célterületre, hogy az ellenfél ne érje utol. A megfogott botot eldobni, elejteni nem szabad. Ha futás közben megérint az ellenfél a célterület előtt, akkor Övé a pont. Ha sikerült befutni a célterületre és jól válaszolsz arra, hogy milyen táplálékot fogyaszt az állat amit kaptál Tiéd a pont. Ha nem tudsz rá válaszolni, vagy rosszul válaszolsz, de az ellenfél tudja a választ, pontot rabolhat. A játékot az nyeri, több pontot gyűjt.

A játék lezárása: Ha minden játékos hallotta az állatnevét, eredményt hirdetek és megtapsolják a csapatok egymást.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kiinduló pozíció változtatása (ülésből). Kérdések kibővítése. (táplálék és fogazat)

A játékot lejegyezte: Kovács Gergő