JÁTÉKRA FEL!

Hogyai Erzsébet: Indiántánc

A játék neve, címe: Indiántánc

A játék pedagógiai célja: közösségfejlesztés, együttműködő képesség fejlesztése, finommotorika, testséma, egyensúlyérzék fejlesztése, jó hangulat kialakítása

A játék jellege: Csoport- vagy párképző

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: a csipeszeket csak a ruhára szabad tenni

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: ruhacsipesz, szék

Technikai igény: magnó vagy zenelejátszó eszköz, páronként egy szék, ruhacsipesz

Az előkészítés feladatai: osztályterem berendezése, székeket körberakni, 15-20 ruhacsipeszt előkészíteni, székekre ráhelyezni

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: kellékek közös előkészítése előző napra, kértem, hogy aki tud hozzon otthonról 10-20 ruhacsipeszt

A játék megnyitása, nyitánya: Az indiánok ünnepségre készülnek. A legügyesebb varázslók közül választják ki a törzsfőnököt, ezért a varázslók különböző próbákat kell kiálljanak. Első próba: A varázslók tolldíszekkel díszítik fel az indiánokat. A varázslók azt szeretnék, hogy az általuk feldíszített indián legyen a legszebb, legdíszesebb. Az a varázsló győz aki több tolldíszt tud felrakni a táncoló indiánra.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok párba rendeződnek, majd párosával beállnak egy-egy szék mögé. Egyik játékos az indián, másik a varázsló. Szól a zene és az indián táncol. A varázsló feladata, hogy minél több csipeszt felcsipeszeljen az indiánra. Ezek lesznek az indián tolldíszei. Mialatt a varázsló díszíti a társát, az indián táncol, forog, ugrál, hogy nehezítse a varázsló dolgát. Egy vagy másfél perc után leállítjuk a zenét és megszámoljuk, melyik varázslónak sikerült díszesebbé varázsolni az indiánt. Varázslókat megdicsérjük, majd szerepet cserélnek a játékosok. Újból elindítjuk a zenét, és újraindul a játék.

A játék lezárása: A csipeszek számát összevetve, kiderül ki volt a legügyesebb varázsló.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük kinek okozott nehézséget a feladat? Sikerült-e az utasításokat, szabályokat betartani? Hogy érezték magukat a játékban? Kinek melyik szerep tetszett jobban?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A csipeszekkel krepp-papír csíkokat kell felcsipeszeljenek a táncoló indiánra.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelnie kell, hogy betartjá-e a szabályokat a játékosok.

Egyéb/megjegyzés: A játék végén minden ügyes varázsló kaphat egy cukorkát. Mivel mindenki volt varázsló, így mindenki kaphat egy cukorkát

Forrás: Pektor Gabriella: Mozgásfejlesztő játékok gyűjteménye című könyv

A játékot lejegyezte: Hogyai Erzsébet