JÁTÉKRA FEL!

Henriett Kovács-Németh: Karmester variáció

A játék neve, címe: Karmester variáció

A játék pedagógiai célja: Megfigyelés,é s egymásra figyelés fejlesztése Csapatmunkán belül az összhang erősítése Logikai készségek fejlesztése

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Elpakoljuk az útban lévő tárgyakat Felhívom a figyelmüket, hogy ne ütközzenek a játék során, mert valaki megsérülhet

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: A játéknak nincs eszközigénye

Az előkészítés feladatai: Az előkészítés során a termen belül szabaddá tettünk egy akkora területet, ahol kényelmesen tudnak sétálgatni

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevőket a játék ismertetésével hangoltam a játékra Ők dönthettek arról, hogy ki megy ki először és ki lesz a karmester Ők egyeztek meg a jelben is

A játék megnyitása, nyitánya: A játék megnyitásakor egy diákot kiküldök a teremből és utána kiválasztunk egy karmestert és megegyeznek a diákok a jelben

A játék menete, játékszabályok:A játékosok közül egy gyereket kiküldünk és amíg ő várakozik kint, bent kiválasztunk egy másik diákot, aki elvállalja a karmester szerepét. Az ő dolga az lesz, hogy egy jelet mutat a többieknek ( ebben a jelben megegyeznek a bent maradó diákok), amit a többiek utána csinálnak. a cél az, hogy ne lehessen észrevenni, kitől indul a jel.Elkezdenek körbe sétálni. Behívom a kiküldött gyereket és neki rá kell jönnie ki a karmester, vagyis ki adja le a jelet. Ő áll, a többiek sétálgatnak, tőle nem messze.Háromszor próbálkozhat. Ha eltalálja, bent marad és a karmester megy ki helyette.

A játék lezárása: Úgy próbálom lezárni a játékot, hogy mindenki egyszer kaphasson egy szerepet, ne csak sétálgató legyen. A játékélményért játszunk, a végén mindenkinek megköszönöm a részvételt.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megbeszéljük, kinek hogy tetszett a játék, jó-e így, vagy esetleg van ötletük egy másik variációra a következő alkalomhoz.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szerintem ez a játék nem igényel fejlesztést.

A játékvezető speciális feladatai: Ha gyerekekről van szó, akkor figyelni kell arra, hogy a jel jó legyen: a többiek viszonylag könnyen észrevegyék , de ne legyen nagyon feltűnő. Arra is figyelni kel, hogy a jelet vegye át, aki látja, mert ha senki nem vesz át, leakad a játék.

Egyéb/megjegyzés: A résztvevők szívesen játszották ezt a játékot, tetszett nekik.

A játékot lejegyezte: Henriett Kovács-Németh