JÁTÉKRA FEL!

Szép Melinda: Rajzold le mit látok!

A játék neve, címe: Rajzold le mit látok!

A játék pedagógiai célja: Hallás utáni szövegértés fejlesztése, képleírás, körülírás, szóbeli kifejezőkészség fejlesztése, síkbeli tájékozódás

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: egy nem túl bonyolult (könnyen lerajzolható) kép, ceruza, színes ceruza

Az előkészítés feladatai: A csoport képességeit figyelembe véve előkészíteni egy olyan képet, amit önállóan le tudnak rajzolni. Minden párnak 1-1 db kép

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Rendeződjetek párokba, beszéljétek meg, ki fog rajzolni, helyezkedjetek el úgy, hogy a rajzoló ne lássa a képet

A játék megnyitása, nyitánya: Bizonyosodjatok meg arról, hogy jól halljátok a párotokat, egymás papírlapjára nem szabad nézni, a szomszéd párt ne zavard, ne nézd az ő munkáikat sem.

A játék menete, játékszabályok:A pár egyik tagja kap egy képet, rajzot, a másikuk egy üres lapot. Annak a játékosnak, akinél a kép van, el kell mondania mit lát, ez alapján a párjának el kell készítenie ugyanazt a rajzot anélkül, hogy az eredetit látná.

A játék lezárása: Amikor a körülíró mindent elmondott az eredeti képről és a rajzoló elkészült a munkájával, egymás mellé teszik a két lapot és megfigyelik a hasonlóságokat, különbségeket.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszélik, mi lehet a különbségek oka, majd közösen tanulmányozzuk a párok munkáit, megbeszéljük a játékban előforduló pozitív és negatív dolgokat. A játék nyertese az a páros, akiknek legjobban hasonlít a rajzolt képe az eredetihez.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A továbbiakban lehet párcserével és más-más nehezedő képekkel variálni a játékot. Idegen nyelvi órákon képleíráshoz is használható különböző témakörökhöz kapcsolódó képekkel.

A játékvezető speciális feladatai: Fontos az alapkép megfelelő kiválasztása. Életkorhoz, képességekhez mérten, egyszerű sematikus rajz javasolt.

Egyéb/megjegyzés: Először próbáltam ki 8-10 évesekkel a játékot. Az általam könnyen rajzolhatónak vélt képek bonyolultabbak lettek a vártnál, pl. a ház tájolása kifejezetten nehezen körülírható. Érdemes a játékhoz később tapasztalatok alapján képeket gyűjteni.

A játékot lejegyezte: Szép Melinda