A játék neve, címe: Mennyit ér?
A játék pedagógiai célja: A kategóriák memorizálása, illetve egy szám hozzárendelése egy maximum háromjegyű számhoz.
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség biztonsági intézkedésekre
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A játék megnyitása, nyitánya: közös beszélgetésre ráhangoló játék
A játék menete, játékszabályok:Mondok egy maximum háromjegyű számot. A szám, ha osztható 2-vel, 1-et ér, ha osztható 3-mal 2-t, ha osztható 5-tel, 4-et és ha osztható 7-tel 8-at ér. Eredményül az értékét mondom, ahol az osztók szerinti számokat kell összeadni. (ezzel a játékkal oszthatósági szabályokat is ismétlem, gyakorlom, és a kettes számrendszer helyiértékeit is használom) Egy példával szeretném szemléltetni, mi a feladat lényege: Ha azt mondom 15, mivel 3-mal és 5-tel osztható, ezért a 2 és 4 összegét a hatot mondom ki eredményül. Ezután, aki hamarabb mondja a megoldást mond egy következő számot. Addig játszhatjuk, míg van lelkesedés és érdeklődés a játékra.
A játék lezárása: Megköszönöm az együttműködést, mikor látom, hogy elég volt.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : Dicséret, hogy nagyon ügyesek voltak a játékosok. Megkérdem, hogy tetszett a játék, van-e ötletük, hogy máskor hogyan játsszuk?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet továbbfejleszteni, állatokhoz rendelni számokat, a kategóriákat pedig megválszthatjuk tetszés szerint. Egy lehetséges kategória: vadállat, négylábú, emlős, ragadozó stb.
A játékvezető speciális feladatai: nincs ilyen
Egyéb/megjegyzés: –
A játékot lejegyezte: Balla Emőke