JÁTÉKRA FEL!

Tikos-Czere Katalin: Vakon is felismerlek!

  1. A játék neve, címe: Vakon is felismerlek!
  2. A játék pedagógiai célja: A társak ismeretségének elmélyítése, finom mozgások, érzékszervek fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A megfelelő tér kialakítása, egymásra figyelés. Külön felhívtam a figyelmüket arra, hogy amikor vakon tapogatják társuk fejét legyenek óvatosak!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy sál vagy kendő.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A megfelelő hely biztosítása pl. padok elhúzása és egy sál vagy kendő előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A hely kialakításának az előkészületei. Külső és belső tulajdonságokról lehet beszélgetni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabály ismertetése. Kiválasztok egy gyereket aki középen áll, a többiek körbeállják. Még utoljára megnézheti, hogy kik a játszótársak és azután bekötöm a szemét!
  17. A játék menete, játékszabályok: Kört alkotunk. A kör közepén csukott szemmel áll az egyik játékos. A körben állók menetirányban elindulnak, majd a középen álló játékos jelzésére megállnak. A kitaláló (ő áll a kör közepén) csukott szemmel rámutat valamelyik társára, aki odamegy hozzá és a kitaláló kezét a saját arcára helyezi. A kitaláló feladata: csupán a társ arcának és kezeinek érintése, tapintása alapján tájékozódva felismerni társát. Ha sikerül neki, akkor cserélnek (a felismert játékos marad középen) és folytatódik a játék. Amennyiben nem sikerült felismernie a társát, úgy továbbra is ő marad a kör közepén.
  18. A játék lezárása: Amikor már minden gyerek állt középen, de ha monotonná válik, akkor leállítom hamarabb.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérek mindenkit, megbeszéljük, hogy mennyire volt nehéz vagy könnyű ez a feladat. Volt-e olyan gyerek akit nagyon könnyen fel lehetett ismerni?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amikor a középen álló gyereknek bekötjük a szemét, a többiek kicsit elváltoztathatják magukat pl: frizura vagy sapka esetleg itt előkerülhetnek kellékek: napszemüveg, fülbevaló stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy nehogy túlságosan erős mozdulatokkal tapogatózzanak!
  22. Egyéb/megjegyzés: A zavaró, ill. plusz információt nyújtó tárgyakat (gyűrű, szemüveg) vegyük le a játék kezdetén!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tikos-Czere Katalin