JÁTÉKRA FEL!

Mádlné Rozner Melinda: Keresem a párom

  1. A játék neve, címe: Keresem a párom
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek megtanulják az állatok és kicsinyeik ( élőhelyük) nevét. A hangok helyes ejtésének gyakorlására is jó ez a játék. Gátlásoldó, közérzetjavító szerepe is van.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmét az ütközések elkerülésére kell felhívni.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Állatokat, kicsinyeiket ( esetleg élőhelyüket) ábrázoló képek, kártyák.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A kellékeket kell előkészíteni, ill. a résztvevők számához igazítani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Technikai foglalkozáson vagy rajzórán a gyerekek is készíthetnek állatrajzokat. Motiváló lehet, hogy a maguk által elkészített kártyákkal játszanak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek elfoglalják a kijelölt teret. Majd húznak egyet a kártyák közül, melyeken egy-egy állat vagy annak kicsinye szerepel.Kerettörténettel elősegítjük a gyerekek ráhangolódását:" Az állatkölykök elkóboroltak anyjuktól.Hangosan keresi egymást anya és fia."
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek szabadon járkálhatnak a kijelölt helyen, miközben a kapott állat hangján hívogatják párjukat. Akik egymásra találtak, félreállnak. Így jelzik egymásnak, ha ők már egy párt alkotnak.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg mindenki meg nem találja a párját. A játékot a kerettörténettel zárhatjuk: Ettől kezdve anya és kölyke jobban figyeltek egymásra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: „Győztes” nincs. Illetve mindenki, aki jól érezte magát a játékban. A gyerekek elmondhatják, hogy melyik állat bőrében érezték jól magukat. Milyen érzés volt, amikor hamar/ sokára találták meg egymást párjukkal.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szavak, hangok és kártyák nélkül szemkapcsolattal keressenek párt maguknak a gyerekek. Szabadon járkálnak a kijelölt helyen, és közben figyelik a többiek tekintetét. Akik egymásra találtak, félreállnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Több – főleg városi -gyermek nem ismeri egyes állatok hangját. A bizonytalankodóknak segíteni kell.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezzel a játékkal pár perc alatt oldottabbá, pihentebbé válnak a gyerekek. Akár tanórán is bevethető. Sok gyermekről rejtett utánzó képességek derülnek ki. Erdei iskolában különösen jó ezt a játékot játszani!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mádlné Rozner Melinda