JÁTÉKRA FEL!

Balla Brigitta: 8. játék: 1.Szia! 2.Jön a farkas! 3.Helycsere 4.Helycsere nehezítéssel 5.Vihar a tengeren! 6.Gyűjtsd össze! 7.Labdahajtó 8.Öröm hoki

A játék neve, címe: 8. játék: 1.Szia! 2.Jön a farkas! 3.Helycsere 4.Helycsere nehezítéssel 5.Vihar a tengeren! 6.Gyűjtsd össze! 7.Labdahajtó 8.Öröm hoki

A játék pedagógiai célja: élményszerű közös játék, közösségi érzés erősítése, kudarctűrő képesség fejlesztése, szabálytudat fejlesztése, együttműködés, gyorsaság, figyelem,

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel a csoportszobában játszottunk, ezért a bútorok elmozdításával megteremtettem a mozgásos játékokhoz szükséges, megfelelő méretű helyet. Eltüntettem a kiálló, veszélyt okozó tárgyakat. A játékszabályokat előre megbeszéltük és azokat folyamatosan figyelve betartattam. Ha veszélyesnek ítéltem egy helyzetet, azonnal ,megállítottam a játékot és megbeszéltük a feltételeket.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: színes ernyő, kislabdák, hoki

Az előkészítés feladatai: Teremrendezés, a térfelek jelölése ragasztószalaggal

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Átöltözés kényelmes sport ruházatba

A játék menete, játékszabályok:1. Szia! – az ernyőt fellendítve integetnek egymásnak a gyerekek (ismerkedés az eszközzel, az ernyővel) 2. Jön a farkas! -felkiáltásra bebújnak a gyerekek az ernyő alá úgy, hogy nem engedik el az ernyő fülét. 3. Színes ernyőt a füleinél megfogják a gyerekek. Amikor fellendítjük az ernyőt két gyermek nevét mondom, ők pedig helyet cserélnek az ernyő alatt. Futniuk kell, hogy egymás helyére érjenek mielőtt az ernyő leereszkedik. Ügyelek arra, hogy nagyjából szemben álló gyerekek nevét mondjam! Figyelem felkeltés miatt számolok háromig és utána mondom a neveket. 4. Ugyanez a feladat azzal a nehezítéssel, hogy a gyerekek jelét mondom. Jobban kell figyelniük! 5. Vihar a tengeren! című játék: a színes ernyőbe kislabdákat gurítok és az ernyő gyorsuló mozgására kipattognak az ernyőből. Nagyon vidám játék, amit kis történettel színesítek -többször ismételhető. 6. Két csapatra osztom a gyerekeket figyelembe véve az egyenlő korosztályi eloszlást. Az előző játék során kiszóródott labdákat kell kézzel csapatonként egy-egy ládába belegyűjteni. Az a csapat győz, akinek több labdát sikerül a ládájába rakni! 7. Ragasztószalaggal két térfélre osztottam a termet. A két csapat a saját térfeléről átrúgja a labdákat az ellenfél térfelére. Az győz, akinek sikerül a térfelét megtisztítania a labdáktól! Ezt én figyelem és jelzem! Lehet időintervallumot is meghatározni. 8. Levezetésként egy kis öröm hoki két-két fős csapattal. Rakodás, értékelés

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a tartalmas időtöltést, megdicsérem a résztvevőket, kiemelem, ha valami nagyon tetszett és megkérdezem az ő véleményüket is a játékról. Hogy érezték magukat? Mi volt a kedvencük? Általában készítek az ovisaimnak érmet is és miközben egyesével a nyakukba akasztom személyre szabott értékelést mondok.

Egyéb/megjegyzés: Korosztály: vegyes életkorú óvodai csoport (3-7 éves) Reflexió: Remek délelőttöt töltöttem a gyerekekkel! Igyekeztem figyelembe venni a leckékben tanultakat. A játékokat úgy állítottam össze, hogy az óvodás korosztály számára élvezhető legyen, mégis színes, izgalmas és kihívásokkal teli. Figyeltem rá, hogy a könnyebb feladatoktól jussunk el a nehezebbekig és az eszközök is összekössék a játékokat. Mivel gyakorló intézmény vagyunk rendelkezünk szülői beleegyező nyilatkozattal a videó készítéséhez!

A játékot lejegyezte: Balla Brigitta