A játék neve, címe: Ki vagyok én?
A játék pedagógiai célja: gondolkodási képesség, problémamegoldó képesség, együttműködési készségek fejlesztése, ok – okozati összefüggések felismerésének fejlesztése, sikerélmény biztosítása
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játékhoz megfelelő tér biztosítása a játékosok száma alapján.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Hajpánt, hajráf, vagy gumiszalagok, ennek hiányában megfelelő az öntapadós írótömb. Kartonpapírból kártyák.
Technikai igény: Minden résztvevő számára szék, vagy szabadtéren padokkal is ki lehet alakítani a kört.
Az előkészítés feladatai: A berendezés kör alakban történő kialakítása, hogy a játékosok láthassák egymást. A húzós kártyák elkészítése, feliratozása.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs szükség a játékosok előzetes bevonására.
A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet: Meseország. Álmodban Meseországba kerültél. Nagyon jól érzed magad ott, de már megéheztél, megszomjaztál, szeretnél hazamenni. Hazatérni viszont csak akkor tudsz, ha kitalálod, te melyik meseszereplővé változtál álmodban.
A játék menete, játékszabályok:A játékvezető fehér kártyákra felír egy-egy mesehős nevet. Minden résztvevő húz 1-1 kártyát úgy, hogy ne lássa, mi van a saját kártyájára írva. A kártyát mindenkinek a homlokára kell rögzíteni, hogy a többi résztvevő a játék során a sajátján kívül mindenkiét láthassa. Az a feladat, találd ki, ki van a saját kártyádra írva. Minden körben mindenki 1-1 kérdést tehet fel, a többieknek, akik igen/nem választ adhatnak. Aki először kitalálja a kártyájára írt mesefigura nevét, az nyer. Rákérdezni csak akkor érdemes, ha már teljesen biztos benne a játékos, mert aki rákérdez, de nem találja el, kimarad egy körből.
A játék lezárása: A játék addig tart, míg mindenki hazatér Meseországból és kitalálja, melyik mesehős volt a kártyájára írva.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Meseország esetén lehet egy kicsit beszélgetni a játék végén a mesefilmes emlékekről, hisz mindenkiben ott van az örök kisgyermek. Melyik mese tetszett, és miért? Melyik szereplő szeretett volna lenni, és miért?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A mesehősök helyett lehet filmszínészeket, híres embereket, filmes karaktereket választani….a lényeg, hogy mindenki ismerje őket. Speciális terület: A játék alkalmas középiskolások esetében a korábban elsajátított szakmai ismeretek felelevenítésére, gyakorlására. A kártyára írhatók pl.: szakmai alapfogalmak, féltermékek, késztermékek, gépek. Amikor mindenki kitalálta a kártyájára írt kifejezést, el lehet mondani az adott féltermék, késztermék gyártásának folyamatát.
A játékvezető speciális feladatai: Meseország esetén a játékvezető is részt vehet a játékban, és része lehet a csapatnak. De ebben az esetben is feladata, hogy koordinálja a játékot. Szakmai ismeretek ismétlése esetén a játékvezető feladata az is, hogy kijavítsa az esetleges technológiai pontatlanságokat, hibákat. Visszajelzést kell adjon a játékosoknak a teljesítményükről (melyik terület volt pontatlan, mit kell még átnézni, típushibák, mivel volt elégedett, a győztes jutalom 5-öst kaphat).
Egyéb/megjegyzés: A pandémia miatt iskolai keretek közt, tanulókkal nem lehetséges a játék bemutatása, így a családom tagjai vettek részt a játékban.
A játékot lejegyezte: Harmatosné Ráczi Erika