JÁTÉKRA FEL!

Papósné Horváth Judit

„5. osztály: Varászlók Mágikus erő fejlesztése órán a professzor (a játékvezető) megbűvöl egy kártyát. A PIKK ÁSZ különleges háromszoros erőt ad a tulajdonosának: kacsintással rövid időre elveheti társaitól az erejüket. Aki ezt a kártyát húzza, annak a feladata az lesz, hogy varázskacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a tanonc vegye észre, akire kacsintott. Ezzel ő elveszti a varázserejét, bedobja a körbe a kártyáját és kiesik a játékból. A többiek a varázskacsintót legyőzhetik, de három tanonc együttes ereje kell ehhez. A varászlótanoncoknak az a feladata, hogy megtalálják és legyőzzék azt az egy társukat, akiknek a kártya megháromszorozta az erejét. Aki úgy gondolja, hogy tudja ki a triplaerejű varázskacsintó, annak azt kell mondania hangosan: Gyanakszom! Nem árulhatja el, kire gondol, hiszen ő egyedül nem győzheti le. Ha hárman gyanakodnak, akkor hármat számolunk és a három tanoncnak egyszerre kell rámutatnia varázserejű mutatóujjukkal/pálcájukkal arra, aki szerintük a kiválasztott tanonc. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a varázsló esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a kiválasztottal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor ő nyert, hiszen már nem lesz három varázsló, aki legyőzhetné. Ha lefülelik, akkor a többi tanonc nyer. Kellékek lehetnek: varázslósapkák, (varázspálcák) papírból egyénileg kidíszítve. A professzornak kalap, (pálca=a mutatóujja), és/vagy talár, papírból álszakáll. Szuperhősök Loki ismét rosszban sántikál. Az egyik szuperhőst megfertőzte egy különleges vírussal. A hős maga nincs tudatában annak, amit tesz, de kacsintásával elveszi más hősök erejét, így a lefegyverzett hősök nem tudják megakadályozni Lokit újabb terve megvalósításában. Nick Fury (a játékvezető) tudomást szerez erről, ezért összehívja a hősöket a központba, hogy mentsék meg a társukat és hiúsítsák meg Loki tervét. A vírus legyőzésékez három hős együttes ereje szükséges. Aki a PIKK ÁSZt húzza, az hordozza a titkos vírust. Az ő feladata az, hogy kacsintásával semlegesítse a többiek erejét úgy, hogy társaik ezt ne vegyék észre. A szupererőt a kártyák jelképezik. Akire rákacsintottak, az bedobja a kártyáját és kiesett a játékból. Aki úgy gondolja, hogy tudja, ki a Loki befolyása alatt lévő szuperhős, annak azt kell mondania: Gyanakszom! Azonban egyelőre nem árulhatja el, hogy kire gondol, hiszen ő egyedül nem győzhet. Ha hárman gyanakodnak, akkor hármat számolunk és a három hősnek egyszerre kell rámutatnia arra, aki szerintük a szuper-erő semlegesítője. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a szuperhős esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a kiválasztottal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor ő nyert, hiszen már nem lesz három szuperhős, aki legyőzhetné. Egyéb esetben viszont meggyógyul és újra teljes a csapat!”

Papósné Horváth Judit
Célcsoport: 10-14 év