A játék neve, címe: Nálam van…Kinél van?
A játék pedagógiai célja: Szórakoztató játék közben gyakorolni a kártyákon látható képek jó, megfelelő kiejtését, a játék begyakorlása során számít a gyorsaság és a tolerancia. Pandémia idején két gyermekem volt a játékos alany, ill. párom, de fő pedagógiai szempont a kisebb gyermek /5 éves/ a kártya képeinek felismerése és a szavak helyes kiejtése, míg a 8 éves fiamnál a pedagógiai szempont a kisebb irányába mutatott tolerancia, valamint a helyesen kiejtett szavak fontossága (kisebb beszéd hibával küzd), apa pedig a játékosok létszámát erősítette.
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: nincs szükség biztonsági eszközre
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Előre elkészített, megrajzolt és lelaminált kártyák.
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: Asztal letakarítása, vagy ha szőnyegen játszák, akkor ott csinálni rendet. 🙂
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs szükség rá
A játék megnyitása, nyitánya: bemutatom a kártyalapokat (az elkészítés szakaszában ötleteket is adtak már, segítettek a lamináláskor), elmondom a játékszabályait és a jó játék lényegét, aminek célja a kikapcsolódás, az örömszerzés, az egymásra figyelés
A játék menete, játékszabályok:Elmondom a játékszabályait. A megkevert kártyalapokat kiosztom a résztvevőknek és akinél az első lap található, az kezdi a játékot. a kártyalapján megnézi a két képet és a többieknek bemondja a rajta látható figurákat, számokat, írásjeleket stb. pl. Nálam van a körte, kinél van Batman? aki a Batman-es kártyát birtokolja az a következő és így tovább, míg el nem jutunk az utolsó lapig. Amint egy kártyát beolvastunk letesszük magunk elé, akinél legelőször fogy el a kezéből a kártya, az nyer. ( Persze ez szerencse kérdése, mert egyből lehet tudni, hogy ki lesz az utolsó, hisz a kártyák között van egy utolsó, befejező kártyalap.) Abszolút, úgymond győztese nincs a játéknak. A győzelem mindenkié, az együtt eltöltött idő öröme.
A játék lezárása: Megbeszéljük, hogy érezték magukat játék közben, kinek mi tetszett benne.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem őket, megbeszéltük mi tetszett nekik a legjobban, mire kell majd legközelebb figyelni.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék teljes mértékben tovább fejleszthető iskolai célra, tanulást segítő, haladás, tudásszint felmérő időtöltésnek is.
A játékvezető speciális feladatai: Mivel kisebb korosztályról van szó, többszőr elmondom a játékszabályt, mire kell figyelni, türelmesnek lenni, a kisebbet fizikailag is segíteni ( kártyatartó készítése)
Egyéb/megjegyzés: : A gyerekek örömmel fogadták a játékot, tetszett nekik az általam készített rajzos kártyák mindegyike.
A játékot lejegyezte: Németh Tamásné