JÁTÉKRA FEL!

Ács-Sánta Edit: Belvárosi séta

A játék neve, címe: Belvárosi séta

A játék pedagógiai célja: Koncentráció fejlesztés, memóriafejlesztés, kéz-és láb koordináció fejlesztése

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játékhoz megfelelő tér biztosítása a játékosok száma alapján

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Nincs eszközigénye a játéknak

Technikai igény: Nincs technikai igénye a játéknak

Az előkészítés feladatai: A játékvezetőnek kell memorizálni a játékot

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs szükség a játékosok előzetes bevonására

A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezetőnek érdemes felkeltenie a figyelmet erre a játékra. A résztvevőket egy különleges belvárosi sétára kell invitálnia, ahol csodálatos látnivalókban lesz részük. Miközben körben állnak és folyamatosan helyben járnak, lehetőségük van fényképezni, integetni az ismerősöknek, leülni a parkban megpihenni, megcsodálni az épületek homlokzatait. Sok érdekes, váratlan helyzet adódhat a séta közben. Koncentrálni, figyelni kell.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak. A körben áll a játékvezető is, aki egyben az idegenvezető. A játék közben végig helyben járnak. Az idegenvezető sorolja a látnivalókat, közben a játékosoknak a megfelelő kézmozdulatokat, mozgásokat kell végrehajtaniuk. Ha műemléket látnak, akkor fotózást kell imitálniuk, ha templomot látnak, akkor le kell hajtani a fejüket, ha az épület homlokzatán lévő freskót látnak, felfelé kell nézniük, ha beérnek a parkba, le kell guggolniuk, ha a folyóhoz érnek, evező mozdulatokat kell tenniük, ha ismerőst látnak, integetniük kell. A játékvezető bemutatja a mozdulatokat, és egy próbajáték előzi meg a játékot. A játékvezető gyorsíthatja a látnivalók bemutatását, így nehezítve a játékot, fejlesztve a memóriát.

A játék lezárása: Az a játékos, aki eltéveszti az adott látnivalóhoz tartozó mozdulatot, kiesik, ki kell állnia a körből. A játék addig tart, amíg egy játékos marad és a játékvezető. A nyertes játékos teljesítette a belvárosi sétát a legügyesebben.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes jutalma a dicséret. Neki van a legjobb memóriája, kéz-és láb koordinációs képessége, koncentrációs képessége a csoportban. A játék végén érdemes megkérdezni, hogy ki, hogyan érezte magát, mi okozott számára nehézséget. Lehet egy újabb játék alkalmával felmérni, hogy kinek, hogyan változott a teljesítménye önmagához képest, az előző játékhoz képest.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Keretmese ötlet: Állatkerti séta --- a látott állatokhoz kapcsolódó mozgások séta közben Futóverseny --- ekkor helyben futás közben érkeznek akadályok, amihez különböző mozgások társulnak Ennek a játéknak az alapja a Lóverseny játék volt, amit videón láttam. Annyi variáció létezik, ahány játékvezető. Lehet növelni, variálni a látnivalókat, a mozgásokat. Lehet lassítani és gyorsítani a játékot.

A játékvezető speciális feladatai: Nagyon jó memóriával kell rendelkezni. Jól kell koncentrálnia a feladat közben.A játékvezetőnek nagyon jól kell ismernie a játékot, ő nem téveszthet. Figyelnie kell a játékosokra is, a mozgásukra, a kiesőkre.

Egyéb/megjegyzés: A körülményekre való tekintettel a fényképeken a játékot a szüleim segítségével mutatom be. Én magam is beálltam a játékba. 

A játékot lejegyezte: Ács-Sánta Edit