JÁTÉKRA FEL!

Székelyhidi-Disztl Gabriella: Szótanulós Activity

A játék neve, címe: Szótanulós Activity

A játék pedagógiai célja: Idegen nyelvű szavak megtanulásának könnyítése. Az óra elején, kicsit felrázza a gyerekeket, felkelti az érdeklődésüket és jó hangulatot eredményez, illetve a már megtanult szavakat ismételjük, felfrissítjük. Az óra végén, az órán tanult szavakat összefoglaljuk. A játék által könnyebben rögzülnek, jó érzéssel hagyjuk el a termet.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A 2 csoport szabad területen sorakozzon fel, legyen hely pl. az állatok elmutogatásához. Ne a padok, asztalok, székek között álljanak.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Képek. Minden csoport ugyanazokat a képeket kapja meg. Tehát annyi ugyanolyan képre van szükség, amennyi csoportot alkotunk.

Az előkészítés feladatai: Képeket előkészíteni.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A játék megnyitása, nyitánya: Vadállatokkal játszottuk ezt a játékot, de bármilyen témakörbe beilleszthető. A gyerekek nagyon szeretik a pörgős játékokat, ahol versenyezhetnek, és együttműködésre is szükség van. Elszabadultak a vadállatok. Az első játékos megsúgja a „mutogató” játékosnak, hogy ő melyik elszabadult állat bőrébe bújik, melyik állatot kell elmutogatnia. A harmadik játékos úgy tudja „elfogni”, ha hangosan idegen nyelven kiáltja az állat nevét.

A játék menete, játékszabályok:1. A csapatok sorokba rendeződnek. 2. Az első játékosok megnézik a kártyát. A többiek elfordulnak. 3. Az első játékos a második fülébe súgja idegen nyelven, amit a képen látott. 4. A második játékos elmutogatja a harmadik játékosnak, amit hallott. 5. Az a csapat nyeri a pontot, ahol először kitalálja a harmadik játékos a keresett szót. 6. Ha több játékos van, akkor még egy „súgó” kerül a csapatba. 7. Mindenki csúszik egyet, így aki a kitaláló volt, most az első helyre kerül kártyát húzni. Az első játékos lesz a következő körben a második helyen. És így tovább.

A játék lezárása: Akkor van vége a játéknak, ha mindenki újra a kiindulási pontra érkezik. Felfrissítettük/rögzítettük a szavakat.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Összesítjük a pontokat, amelyik csapat a legtöbb pontot szerezte, nyer, megtapsoljuk. Piros pontot kaphatnak.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen témában használható, az adott szókincsnek megfelelően lehet a mesét változtatni.

A játékvezető speciális feladatai: Csak az első játékos láthatja a kártyát, halkan szabad csak mondani a szavakat. Ezért a legjobb, ha a „kitaláló” be is fogja a fülét.

A játékot lejegyezte: Székelyhidi-Disztl Gabriella