JÁTÉKRA FEL!

Szamosvári Szilvia: Varázs esernyő

A játék neve, címe: Varázs esernyő

A játék pedagógiai célja: Csapatépítő, hallásfejlesztő játék

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék során használt esernyőkkel nehogy megüssék egymást a gyerekek. Csak a játék rendeltetésnének megfelelően használják.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: A résztvevők számától egyel kevesebb esernyő.

Technikai igény: nincs

Az előkészítés feladatai: Elő kell készíteni az esernyőket és egy kendőt.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Állatokat ábrázoló képek nézegetésével, állatos mesék olvasásával.Játékba hívogató dallal: Ki játszik ilyet, majd megmondom milyet….

A játék megnyitása, nyitánya: Az erdőben egy varázsló elvesztette az esernyőit. Ezek varázsesernyők. Aki maga elé tartja azt átváltoztatja egy állattá.Csak akkor változnak vissza, ha a vándor, ki arra jár kitalálja, hogy milyen állattá változott. Ehhez az adott állat hangját kell utánoznia.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok félkörben állnak, a játékvezető kiszámolja egy választott mondókával a kérdezőt, vagyis a vándort. A játékvezető beköti a kérdező szemét, a többi játékos pedig választ egy -egy nyitott esernyőt magának és elrejtőzik, leguggol mögé.Ekkor lekerül a kendő a kérdező szeméről és odaáll valamelyik esernyő elé.Ekkor megkérdezi, hogy ki van pl. a sárga esernyő mögött? A játékos egy állat hangját utánozza, ami alapján a kérdezőnek ki kell találnia, hogy kit rejt az esernyő. Ha kitalálta helyet cserélnek.

A játék lezárása: Ha mindenki visszaváltozott gyerekké, vagyis szerepelt egyszer, mint kérdező, akkor van vége a játéknak.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megkérdezem a gyermekeket, hogy tetszett nekik a játék. Megdicsérem őket, és javaslatot teszek arra, hogy a jövőben is játszhatjuk majd ezt a játékot, ha szeretnék.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kiszámoló után, amikor a kérdezőt már kiválasztottuk és bekötöttük a szemét, a többi játékos húz egy kártyát, amin egy állatnak a képe van. Annak az állatnak a hangját kell utánozni.

A játékvezető speciális feladatai: Az esernyő helyes használatára, baleset védelemre figyelni.

Egyéb/megjegyzés: nincs

A játékot lejegyezte: Szamosvári Szilvia