„Az expedíció: 2051-ben egy űrhajó indul útnak a fedélzetén 14 bátor asztronautával, hogy egy új, élhető bolygót keressenek az emberiség számára. A legbátrabb, leghősiesebb embereket, vagyis titeket választottak ki a küldetésre, hiszen éveket kell majd eltöltenetek együtt ,közösen munkálkodva, és ha elragadnak titeket az érzelmek, félni kezdtek, előfordulhat, hogy úgy kell visszatérnetek, hogy nem fejezitek be a küldetést. Remélem, hogy sikerrel jártok! Sajnos nem mehetek veletek, de néhány tanáccsal még elláthatlak titeket: ha valakit elönt a félelem, annak vörös köd ereszkedik a szemére, onnantól kezdve nem tudja ellátni a feladatát. Sőt, még a többieket is arra akarja rávenni, hogy ők se teljesítsék a napi munkájukat! Ha a szemébe nézel a rettegőnek, akkor olyan lesz, mintha kacsintana, pedig csak a szeme tikkel az ijedelemtől. Ha valaki ránéz egy „kacsintóra”, jobb, ha azonnal bezárkózik a kabinjába, és megpróbálja megnyugtatni magát. Sajnos így viszont kiesik a napi feladatokból. Ha sokatokkal megtörténik ez, akkor fel kell adnotok a küldetést. Az űrhajó működtetéséhez legalább 4 egészséges űrhajós kell. Persze annak, aki retteg, az a célja, hogy visszaforduljatok, így ő minél több embernek át akarja adni a félelmét, és ehhez elég a szemkontaktus! Csak rákacsint valamelyikőtökre, és már kezdődik is a rettegés.. De! Ha mindenki figyel, akkor megakadályozható a félelem továbbterjedése. Ha legalább hárman bizonyosak abban, hogy tudják ki a „kacsintó”, bezárhatják őt a kabinba. És akkor a küldetés teljesül, nem kell visszafordulni. Persze, ha közösen tévedtek, akkor akár egy jó társat is kabinfogságra ítélhettek.. Induljatok hát bátran az expedícióra, és tartsátok egymáson a szemeteket! Jó utat! (Az elköszönés kézfogással történik, közben kártyát húznak a játékosok, 13 kártyán a Jó utat! felirat áll, a 14. kártyán egy vörös folt, aláírva, hogy Te félsz!!) Ezzel elindul a játék. A játékosok beszállnak az űrhajóba, amelynek a belsejében körben vannak elhelyezve a székek. Ha valaki kiesik, rákacsintanak, vagy hárman rámutatnak, akkor a körön kívülre kell húzódnia a székkel, és a továbbiakban csak megfigyelője a játéknak. „
Juhászné Szemán Renáta Renáta
Célcsoport: 14+