JÁTÉKRA FEL!

Pozsgainé Zöld Anette: Hol volt, hol nem volt…

A játék neve, címe: Hol volt, hol nem volt…

A játék pedagógiai célja: Közös játék öröme , közös tevékenység átélése, kreativitás, képzelőerő fejlesztése, kommunikációs képességek fejlesztése

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék jellegéből adódóan a hirtelen, gyors mozdulatoknál felhívni a játékosok figyelmét, hogy figyeljenek a társaikra.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Plüssállatok

Az előkészítés feladatai: Helyszín biztosítása, hogy lehetőség legyen egy nagyobb kört alakítani

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérni őket, hogy hozzanak különböző plüssállatokat.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körben állnak, a zöld manót, (vagy a fekete pulit), mint a mese főszereplőjét bemutatom nekik. Kiszökött Manóországból ( a kertből), hogy felfedezze a világot, közben rengeteg kalandot él át. Kalandjai közben találkozik más állatokkal is.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok feladata, hogy közösen írjanak egy mesét. A csoportvezető kezében van egy plüssállat /ebben a játékban egy zöld manó vagy egy fekete puli/ő lesz a mese főszereplője. A játékvezető a szokásos mesekezdéssel indítja a játékot, majd odadobja egy játékostársnak, akinek egy mondattal folytatnia kell a mesét. Ő továbbdobja egy társának, akinek egy mondattal szintén tovább kell szőnie a történetet.Cél, hogy izgalmas, fordulatokkal teli történet szülessen, nem nélkülözve a humoros elemeket sem. Gyorsan kell továbbírni a történetet, nincs idő sok gondolkodásra.

A játék lezárása: Érdemes a zárásnál a meséknél megszokott : …itt a vége, fuss el véle…! ) mondattal tudatni a többiekkel, hogy a játékos befejezettnek tekinti a mesét.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, a részvétel megköszönése, legfrappánsabb mesealakítás kiemelése, a plüssjáték odaajándékozása.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék nehezíthető,ha két ( esetleg még több) plüssjáték van a játékban, így párhuzamosan is mehet a két mese a két főszereplővel, de akár a két történet össze is fonódhat, ha mindkét plüssállat egy játékoshoz kerül.

A játékvezető speciális feladatai: Ha hozzá kerül a plüssállat, valami nem várt fordulattal irányítani a mese további menetét.

Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint vidám percekkel, sok nevetéssel járó játék.

A játékot lejegyezte: Pozsgainé Zöld Anette