A játék neve, címe: Berebura kosara
A játék pedagógiai célja: tér-irány érzékelés, színtanulás, kooperáció, figyelem, összpontosítás
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Ha csoportszobában játszuk éles, veszélyesebb tárgyak, székek, játékok, asztalok elpakolása, szőnyeg ha csúszik feltekerni.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Színes labdák, 2 kosár a 2 színű labdáknak
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: akadály mentesítés a játék helyszínén
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mesével, énekkel, mondókával
A játék megnyitása, nyitánya: A legkisebbik királyfi a segítségünket kéri. Berebura boszorkány parancsba adta neki, akkor engedi a királykisasszonyt a fogságból, ha vérvörös rubintot termő epret, és áfonyaszín szembogarat hoz neki, egészen addig,míg a nap el nem éri a templomtornyot. Ki kell menni a rétre, és össze kell gyűjteni a sok virág közül a vérvörös és az áfonyaszínű kincseket.
A játék menete, játékszabályok:A megadott színű labdákat időre meg kell találni, és adott távolságról bedobni a kosárba. Akkor nyertünk, ha az adott időre az összes megadott színű labda a kosárba kerül.
A játék lezárása: Ha a nap azelőtt éri el a templomtornyot , hogy mi összegyűjtöttük volna a kincseket, Berebura boszorkánynál marad a királykisasszony, vagy ki kell állni mégegyszer a próbát. (Ekkor más színekkel is játszhatunk).
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dícséret, akár a történetet más játéktevékenységbe átvinni.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Gyűjteni való labdák színének, mennyiségének változtatása, távolság növelése, vagy csökkentése, játékidő változtatása. Nagyobbak egy lábon szökdeljenek, kisebbek 2 lábbal ugrálva,vagy csak egyesével vihessék a labdát a kosárba. Berebura boszorkány helyett sárkány, vagy királykisasszony helyett más szereplő megmentése.
A játékvezető speciális feladatai: Az időre kell figyelni, esetleges balesetekre, megcsúzás, valamilyen tárgynak ütközés.
Egyéb/megjegyzés: Érdemes egy nagyobb szájú kosárból, ládából önteni a labdákat, az eredeti „csomagolással” nem lehetett egyszerre kiönteni a labdákat, ez időveszteség volt.
A játékot lejegyezte: Dávid Veronika