A játék neve, címe: Eper-eper
A játék pedagógiai célja: figyelem fejlesztés, memória fejlesztés, jókedv
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Jó, ha van annyi szék körbe rakva, ahány játékos játszik. Esetleg jutalomként kiosztani: egy nagy tál gyümölcs.
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető bemutatja a ritmust, és megállapodik a csapat, milyen gyümölcsnevekkel játsszák a játékot. Hat gyümölcsnevet kell keresni, az első egy, a második 2, a harmadik 3, ….. a 6. hat szótagú legyen. A ritmus 4 ütemből áll: 1. taps a combokon, vagy, ha van az asztalon; 2. taps a mellkas előtt; 3. jobb hüvelykujj a jobb váll felé lendül és mutat; 4. bal hüvelykujj a bal váll felé lendül és mutat.
A játék menete, játékszabályok:A játékot két fő tevékenységre lehet bontani, az egyik a verbális rész, a másik a ritmus. A ritmus 4 ütemből áll: 1. taps a combokon, vagy, ha van az asztalon; 2. taps a mellkas előtt; 3. jobb hüvelykujj a jobb váll felé lendül és mutat; 4. bal hüvelykujj a bal váll felé lendül és mutat. A verbális résznél gyümölcsök nevét kell mondani úgy, hogy körönként (1-4 ritmus) a negyedik ütemre kezdi a kezdő játékos mondani egyszer a gyümölcs nevét, a következő körben már a 3. és 4. ütemre mondja a soronkövetkező játékos, majd a következő a 2., 3., 4. ütemre, végül mind a négy ütemre külön-külön megismétli a gyümölcs nevét. Ezután a következő ritmuskörben visszafelé haladunk, csak a 2.,3.,4. ütemre kell mondani a gyümölcs nevét, majd csak a 3., és 4. ütemre, végül csak a 4.-re és indulhat előlről a játék. Ha valaki eltéveszti a gyümölcsöt, vagy rossz helyen mondja, vagy a ritmusnál hibázik, akkor ő és csak ő nehezítést kap és innentől fogva másik gyümölcs nevét kell, hogy mondja a nehezítés szerint. Tehát ebben az esetben már nem ugyanazt a gyümölcsnevet mondja, mint a többi játékos. A nehezítés azt jelenti, hogy az első gyümölcs egy szótagú, hibázás után már 2 szótagút kell, hogy mondjon a tévesztő játékos, majd a következő hiba esetén 3 szótagút, majd 4, 5 és végül 6 szótagból álló gyümölcsnevet. A gyümölcsnevekben a játék előtt meg kell, hogy egyezzen a csoport. Pl: meggy-eper-cseresznye-görögdinnye-törökmogyoró-feketeribizli. A hatodik tévesztés után, ha ismét hibázik valaki, akkor már kiesik. Az győz, aki utoljára benntmarad.
A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, ha már csak egy játékos marad a körben.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Lehet előlről kezdeni. A jutalom lehet akár valódi gyümölcs is.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet előre nem megbeszélt gyümölcsnevekkel is játszani, hogy ott kelljen kitalálni az adott, megfelelő szótagszámú gyümölcsöt, Lehet más témakörből is szavakat keresni, esetleg idegen nyelven játszani.
Egyéb/megjegyzés: Jó móka lesz!
A játékot lejegyezte: Pozsgai Erika