A játék neve, címe: Mi lennél ha…
A játék pedagógiai célja: Ismerkedés, bemelegítés, memória fejlesztés
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Technikai igény: Szék, minden résztvevőnek
Az előkészítés feladatai: Terem berendezése, székek kör alakban
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen berendezni, visszapakolni a termet
A játék megnyitása, nyitánya: Gyertek velem játékföldre felszólítással toborzás
A játék menete, játékszabályok:Körbe kell ülni székeken. Egymás nevét már ismerjük, alapvető információi mindenkinek vannak a többiekről. Így nem a neveket kell sorolni, hanem felteszem a kérdést a mellettem ülőnek: Mi lennél, ha állat lennél? Válaszol, majd a következő ember elismétli a válaszát, és hozzá teszi a sajátját is, és így tovább. A végén nekem kell mindenkiét sorban elmondani a végére illesztve a saját válaszomat. Ebből négy-öt kérdés mehetne körbe. Milyen állat, milyen autó, mesehős, növény, étel lennél?
A játék lezárása: Érdemes négy-öt kérdés után megállni, nehogy unalmassá váljon.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén meg lehet beszélni ki mit tudott meg a társáról, milyennek látja a választott mesehős, állat, stb-in keresztül.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Akár a játékosok is részt vehetnek a kérdések összeállításában. A kérdések variációs száma végtelen, így bármilyen korosztályhoz igazítható .
A játékvezető speciális feladatai: Végig kell gondolni, hogy milyen kérdést tehető fel a játékban, hogy ne legyen lehetőség a másik bántására. Illetve gyerekek, diákok esetében szükséges a kommunikációra, titoktartásra vonatkozó szabályok rögzítése a játék legelején: Nem lehet sértő, bántó, megbélyegző megjegyzést tenni, hallgasd végig a társadat, stb. Ami a teremben elhangzik, az ott is marad! Csak a jelenlévőkre tartozik
A játékot lejegyezte: Andrékó Judit