JÁTÉKRA FEL!

Hajdú Lilla: Érintsd meg a labdát hamarabb!

A játék neve, címe: Érintsd meg a labdát hamarabb!

A játék pedagógiai célja: Főnevek és igék gyakorlása. Gyorsaság, ügyesség, figyelem fejlesztése.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: El kell mondani a résztvevőknek, hogy ne legyenek durvák és ne vetődjenek rá a labdára, amikor már közel járnak hozzá, valamint futás közben vigyázzanak a társaikra, ne lökjék fel egymást.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: 1 db labda. Célszerű egy nehezebb labdát választani, hogy ne guroljon el túl könnyen. (kosárlabda, medicinlabda)

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ez egy gyakorló játék csak akkor lehet játszatni, ha már mindenki ismeri a főbb fogalmakat.

A játék megnyitása, nyitánya: Különösebb nyitási módot nem igényel, egy gyakorló, rendszerező órán remekül lehet játszani.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok egy megrajzolt vonal mögött állnak egymás mellett. A labdát tőlük kb. 3 méter távolságban kell elhelyezni középen. Ezután következik a játékosok beosztása, jelen esetben ige/főnév. Váltakozva kell beosztani őket, tehát két 2 ige és 2 főnév ne legyen egymás mellett. Bizonyosodjunk meg, hogy mindenki megértette, hogy melyik szófaj vonatkozik rá, kézfeltétellel jelezzék. A két megjelölt szófajnak megfelelő szavakat fognak hallani. Feladat az, hogy amikor olyat hallottak, ami az ő kategóriájuknak megfelel, futni kell a labda felé és minél hamarabb meg kell érinteni. Aki a leggyorsabb 1 pontot tudhat magának. A pontokat a résztvevők számolják.

A játék lezárása: A játék lezárása a teremben történik meg az értékeléssel együtt.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmazás piros pontokkal történik meg.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Matematikából is remek módon lehet használni (páros-páratlan) vagy környezetismereten (madár-emlős-rovar).

A játékvezető speciális feladatai: Figyelni ki érinti meg hamarabb a labdát.

Egyéb/megjegyzés: Nehezítés, túl gyors gyerekek esetén. Egy lépéssel hátrébb állítani őket, vagy párokat alkotni. (gyengébb az erősebbel egy párban) Ha valaki úgy érinti meg a labdát, hogy nem megfelelő kategóriánál, akkor pontlevonás és annak a játékosnak adni, aki a következő érintő lett volna. Ha esetleg 2 játékos egyszerre érinti meg a labdát, akkor mind a ketten megkaphatják a pontot

A játékot lejegyezte: Hajdú Lilla