JÁTÉKRA FEL!

Rezák-Szabó Anna: Senki földjén

  1. A játék neve, címe: Senki földjén
  2. A játék pedagógiai célja: A kézilabda támadó játék , labda átadás, átvétel gyakorlása, fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, a pad feletti mozgás veszélyeire, valamint arra, hogy figyeljenek társaikra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 labda, 2 számláló, 1 stopper, 1 síp, mezek
  12. Technikai igény: 6 tornapad, 2 zsámoly
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, csapatalakítás
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: csapattagok, királyok
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szabályok, kerettörténet ismertetése, próbajáték.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két királyság között terül el a Senki földje, melyre mindkét királynak fáj a foga. Megegyeznek egymás között, hogy a birtoklás jogát az kapja, akinek a csapata egy labdajátékban adott idő alatt több pontot gyűjt össze, melyet személyesen fognak számlálni a trónon (zsámolyon). A kezdést kő-papír-ollóval döntik el. A kezdő csapat a támadás megkezdi a Senki földjén, 3 lépésenként egymásnak passzolva a labdát, 4 átadás után megpróbálják kidobni az ellenség egyik emberét. Ha ez sikerül úgy, hogy az összes támadó a senki földjén van, akkor jár a pont, viszont a kidobott katona nem esik ki. Ha a dobás után a másik csapatnál marad a labda, akkor ők kezdhetik meg a támadást, viszont menekülőt nem dobhatnak ki a senki földjén. Ha a labda a támadás és célzás után visszagurul vagy pattan a Senki földjére,akkor az fogja birtokolni, aki ott van a középső területen. A játék folyamatos támadásokkal és pontszerzéssel folytatódik, a játék végét jelző sípszóig, amikor a két király pontszámai alapján kihirdetik a győztest.
  18. A játék lezárása: Az idő letelik, sípszó.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Eredményhirdetés, dicséret a csapatoknak a szabályos játékért, valamint a nyerteseknek a Senki földjének megszerzéséért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy adott pontszám után kiesőssé lehet tenni. Az adogatások számát is lehet növelni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatos játékfelépítés, szabályok betartása, pontszámok helyes kezelése.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők élvezték a játékot, mindenki szívesen aktivizálta magát.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rezák-Szabó Anna, (rezak-szaboanna@freemail.hu)