A játék neve, címe: Narancsdobálás
A játék pedagógiai célja: Kreativitás, együttműködés, csoportmunka
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nagy tér kellett a játékhoz
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Egy labda
Az előkészítés feladatai: Osztályterem, padok elpakolása, terem rendezése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megbeszélni hogyan legyen a terem berendezve, jó idő esetén kint a szabadban is lehet tartani.
A játék megnyitása, nyitánya: Bevezetés: a csapat kreativitására vagyok kíváncsi. Egy feladathoz hogyan tudnak hozzáállni. A korosztály 12, a megfigyelő képesség és csapatmunka közös összehozása. Ezt a feladatot hogyan lehet megoldani.
A játék menete, játékszabályok:A játékvezető beszél(én), de mindenki szót kap, mindenkit meghallgatunk. Csak akkor szólalhatnak fel, ha arra engedélyt kapnak. A játék: a gyerekek körbeállnak, én is köztük vagyok. Kezemben egy labda(narancs kicsit necces lenne). A dobást én , mint játékvezető indítom el. A labda mindig tőlem indul ki. Egymásnak kell dobni a labdát, úgy, hogy mindenkinél csak egyszer lehet. A következő körben ugyanez a feladat, picit gyorsabb tempóban, már időre ,a sorrend ugyanaz legyen mint az első körben. Ennek a körnek a végén mondom, hogy múlt héten volt egy csapat, akik 10 másodperc alatt végeztek a feladattal. A lényeg, hogy rájöjjenek a zippzár effektusra, így a feladat csapatmunkát, együttműködést igényel.A játékot lehet ülve és állva is elvégezni. Viszont aki nem szeretne benne lenni, nyugodtan passzolhat, ki is állhat.
A játék lezárása: Akkor van vége a játéknak amikor kezd lankadni a figyelem, de el kell érni a feladat leggyorsabb idejét.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük ki hogyan értékeli a részvételét a játékban, hogyan érezte magát, szerinte mi volt a cél? Hogyan működött a csapat(osztály) együtt?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A vezetéssel kapcsolatban kell még fejlődnöm, de igyekszem minden alkalmat kihasználni, hogy még jobban menjen.
A játékvezető speciális feladatai: Összpontosításra van szükség, még több inspirációra..
Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot. Az osztály nagyon szeret játszani, hiába kamaszodnak.
A játékot lejegyezte: Mezeiné Topa Orsolya