A játék neve, címe: Bankrablóhajsza
A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztés
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Székek megfelelő távolságának beállítása.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Technikai igény: Szék, minden résztvevőnek.
Az előkészítés feladatai: A teremben kör alakban a székeket elhelyezni, a megfelelő távolság betartásával.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játéktér berendezésében segíthetnek, mindenki a saját székét elhelyezheti.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok közül úgy választok ki egy játékost, hogy mindenki hátra teszi a kezét, és körbejárva észrevétlenül megérintem a kezét valakinek, hogy csak a kiválasztott tudjon róla. Egy régi western kisvárosban vagyunk, egy közösségi gyűlésen, mint városlakók. Fontos, mindenkit érintő kérdést kell megbeszélnünk. Valaki közülünk kirabolta a bankot. Próbáljuk megtalálni, hogy ki volt a tettes.Figyeljük egymás szemét, mert akire rákacsint, és az érintett észreveszi, azt a szemével hatástalanítja, és már nem tud segíteni a lefülelésében.Aki észreveszi, hogy ki lehet a tettes, az jelezze kézfeltartással. Ha már hárman tudják, akkor mutassanak rá.Ha mindhárman ugyanarra a városlakóra mutatnak, a gyanúsított kiesik a játékból. Ha tényleg ő rabolta ki a bankot, akkor visszaadja a zsákmányát. Ha nem, a játék addig folytatódik, amíg a rablóval együtt hárman maradnak. Ebben az esetben a bankrabló győz.
A játék menete, játékszabályok:Megkérem a játékosokat, hogy üljenek körbe, és folyamatosan keressék egymás tekintetét. Felváltva figyeljék a társaik szemét. Az sem baj, ha az a társa, akire néz, épp más irányba figyel. A kiválasztott játékos feladata, hogy rákacsintson a többi játékosra úgy, hogy csak az a játékos vegye észre ezt, akire kacsintott. Akire a kiválasztott rákacsint, az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kiválasztott, akkor azt jeleznie kell kézfeltartással, de még nem árulhatja el. Ha már 3 játékos sejt valamit, és nyújtja a kezét, akkor egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gondolnak. Ha nem egy játékosra gondolnak, akkor kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra a játékosra mutatnak, akkor ő esik ki, attól függetlenül, hogy ő volt-e az eredetileg kiválasztott játékos.
A játék lezárása: Ha csak a kiválasztott játékos, és rajta kívül már csak ketten maradnak a játékban, akkor a kacsintó nyer. Mert nem maradnak annyian, hogy egyszerre rá tudjanak mutatni a kiválasztottra.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után beszélgettünk a koncentráció fontosságáról ebben a feladatban. Kérdések alapján tájékozódom arról, hogy mi okozott nehézséget, és hogyan lehet ezeket leküzdeni.
A játékot lejegyezte: Horváthné Bartók Ildiko