JÁTÉKRA FEL!

Vörösné Bujdosó Andrea: Ki vagyok én?

A játék neve, címe: Ki vagyok én?

A játék pedagógiai célja: Megfigyelés, rendszerező képesség,kombinációs készség, rugalmas gondolkodás fejlesztése, fogalomalkotás, kérdéskultúra alakítása.

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség. Esetleg felhívni a figyelmet arra, hogy játék közben a helyváltoztatások során figyeljenek egymásra.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Előre kitöltött névkártyák és cellux, amivel a játékosok hátára rögzíthetem a névkártyákat.

Technikai igény: Nincs szükség.

Az előkészítés feladatai: Előre megírt lapok, kártyák, esetleg teremrendezés.

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Bevonhatóak a teremrendezésbe, szabadben a bejárható terület kijelölésébe.

A játék megnyitása, nyitánya: Ma a Ki vagyok én? játékot játsszuk majd! Mindenki hátára ráragasztok egy kis kártyát, melyeken nevek szerepelnek. Az lesz a feladat, hogy kitaláld, hogy te éppen most ki vagy. Segítségképpen elárulom, hogy ma a már megismert mondák és a mesék birodalmába teszünk utazást. Lehetsz mesehős vagy híres történelmi személy.

A játék menete, játékszabályok:A szabályok a következők: – A teremben sétálva mindenkitől egyszerre csak egyet kérdezhetsz. -Ha kitaláltad, hogy te ki vagy, gyere ide hozzám, levesszük a hátadról a kártyát, de továbbra is játékban maradsz, kérdezhetnek tőled.Keresd a lehetőséget, hogy kinek segíthetsz! -Amikor már csak 4-en maradtok,akik még nem tudják, hogy kik ők, akkor egy tapssal megállítom a játékot. – Hirtelen megálltok. A hozzád legközelebb eső kérdezőhöz mész, 4-es csoportot alkottok. -A folytatás a következő lesz. Mindenki a kitalálandó személyről ellentétes állítások mond felváltva a még bentlévő játékosnak .

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége , ha mindenkinek sikerült megfejtenie, hogy ki is volt ő.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret jár a csoport tagjainak, és egy rövid levezető beszélgetés is lehet arról, hogy hogyan érezte magát játék közben, mik voltak a nehézségek, mi volt ami segített.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ebben a játékban az a nagyszerű, hogy számtalan lehetőség van: témakörök adott tananyagra, filmekre, játékokra vagy bármilyen érdeklődési körre . Kicsiknek érdemes szűkíteni, de a felnőtteknél a csoportoknak egy más szituációba való elhelyezéssel lehet rávezetni az illetőt a megfejtésre.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy a szabályokat betartják-e. Egy kérdésre egy válasz. Illetve, ha már négyen maradnak csak, akkor csoportalakítás. Előzetesen felmérni, hogy a csoport tagjai számára ismert személyekről legyen szó, így biztosítható a sikerélmény mindenki számára.

Egyéb/megjegyzés: Jól éreztük magunkat.

A játékot lejegyezte: Vörösné Bujdosó Andrea