JÁTÉKRA FEL!

Firtkóné Pap Éva: Asztaltáncoltatás

A játék neve, címe: Asztaltáncoltatás

A játék pedagógiai célja: A gyerekek minden kényszer nélkül szórakozzanak egymással. A jobb és bal fogalmának elmélyítése. Türelem, tolerancia, kézügyesség és koncentráció fejlesztése.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A padokat úgy kell forgatni, hogy ne üssék be a gyerekek a lábukat. Megfelelő magasságú székeket kell használni a gyerekeknek.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Ennek a játéknak nincs eszközigénye.

Technikai igény: Megfelelő magasságú padok és székek. Világítás, maszk.

Az előkészítés feladatai: Termet szellőztetni, a padokat összetolni, lámpát felkapcsolni, asztalokról elpakolni, kezeket fertőtleníteni.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek összetolni a padokat, elpakolni a felesleges és útban lévő játékokat.

A játék megnyitása, nyitánya: Mivel a gyerekek ismerik egymást, így bemelegítésnek mondókákat mondunk együtt, hogy a jobb és bal fogalma felelevenedjen a gyerekek számára.

Itt a kezem, jobb és bal, (egymás után nyújtsuk előre előbb a jobb, majd a bal kezet) Összeverem, megszólal. (ökölbe zárt kezeinket, ütögessük egymáshoz) Itt a kezem, bal és jobb, (kezek előrenyújtása megadott sorrendben) Most kell vele tapsolnod. (tapsolás)

Kis Kati főzi kásáját. Keveri, keveri, Mindig jobbra keveri. Keveri, keveri, Mindig balra keveri. (ökölbe zárt kézzel keverőmodulotokat végzünk a karunkkal, jobb kézzel, és bal kézzel is)

A játék menete, játékszabályok:Asztaltáncoltatás Egy nagy asztalt körbeülnek és mindenki tenyerét lefelé fordítva az asztalra helyezi mindkét kezét. Az egymás mellett ülők keresztezzék is a kezeket! (Tehát az asztalon a kezek sorrendje: tanuló bal keze, bal szomszéd jobb keze, jobb szomszéd bal keze, tanuló jobb keze). Egyikük kezdésképpen ráüt egyet az asztalra, aztán a tőle jobbra lévő kéznek kell ütni, és így tovább. Ha valaki egyet üt, akkor továbbhalad, ha kettőt, akkor megfordul az irány. Aki elrontja (nem üt, vagy akkor üt, amikor nem kéne), leveszi a hibázó kezét az asztalról. Győztes, akinek mindkét keze legtovább az asztalon marad, ennek hiányában az a 2 tanuló, akinek valamelyik keze az asztalon marad.

A játék lezárása: Győztes, akinek mindkét keze legtovább az asztalon marad, ennek hiányában az a 2 tanuló, akinek valamelyik keze az asztalon marad.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, megköszönöm a részvételüket. A terem visszarendezése a gyerekek közreműködésével. Ha úgy látom, hogy valaki még fejlesztést igényel ezen a téren, akkor négyszemközt jelzem neki és mondókákat gyakoroltatok vele.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1.—A játék tovább nehezíthető, ha más jeleket beszélünk meg az irányváltással kapcsolatban. Pl: nem egy ráütéssel kezdünk, hanem 3 ráütés jobbra haladás, 4 ráütés visszafordulás. A gyerekeknek jobban kell koncentrálniuk a számolásra. Ebben az esetben lehetséges, hogy a játékidő meghosszabbodik. 2.— Gyorsítani kell a tempón, így szintén jobban kell figyelni a gyerekeknek.

A játékvezető speciális feladatai: A játék kezdete előtt visszakérdezem, hogy mit értettek meg a szabályokból. Egy próbakörrel ellenőrzöm, hogy mindenki tudja-e a szabályokat.

Egyéb/megjegyzés: A gyerekek először úgy gondolták, hogy egy nagyon egyszerű játékot fognak játszani. Az első próbakör után viszont meglepően tapasztalták, hogy nem is olyan könnyű odafigyelni arra, hogy melyik kezüket kell mozgatni. Nagyon élvezték a játékot és én is remélem, hogy minél többet fogjuk játszani ezt (és persze a képzés alatt megismert ) játékot akár más korosztállyal is.

A játékot lejegyezte: Firtkóné Pap Éva