JÁTÉKRA FEL!

Gottschall Éva: Szalagszerző

  1. A játék neve, címe: Szalagszerző
  2. A játék pedagógiai célja: Taktikát, ügyességet, gyorsaságot, helyzetfelismerést, együttműködést fejlesztő játék
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő méretű játéktér, lehetőleg csúszásmentes padló
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: egy db széles, csomóra kötött szalag
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: segítő vonalak felrajzolása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Csapatok kialakítása, pálya kijelölése
  17. A játék menete, játékszabályok: A játéban egymással szemben ül két csapat a földön, egy-egy vonal mögött. A köztük lévő tér közepén elhelyezzük a szalagot. Mindkét csapat tagjai sorszámot kapnak. A játékvezető bemond egy sorszámot. Mindkét csapatból az a gyerek befut középre, aki azt az adott számot kapta. Cél, hogy megszerezze a szalagot és elfusson vele a saját csapatának vonala mögé. Ilyenkor övé a pont. Azonban megfoghatja őt az ellenfél játéktérben lévő játékosa, ilyenkor az ellenfélé a pont. Cselezni lehet azzal, hogy amikor majdnem utolérik a szalaggal menekülőt, akkor leejti a szalagot, ugyanis csak akkor érvényes az elfogás, ha a szalag a játékos kezében van.
  18. A játék lezárása: Az a csapat győz, aki előbb eléri a 10 pontot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékelés egyértelmű, hiszen végig hangosan bemondjuk a megszerzett pont után a csapatok állását. A győztes csapatot megtapsoljuk, piros pontot kapnak, ha több idő is van órán, szoktunk játszani (a gyerekek kérésére) dupla vagy semmit is (ugyanezt a játékot, 5 pontig, aki győz, az 2 piros pontot kap, a másik csapat semmit)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyszerre több számot is bemondhat a játékvezető, így a taktikai érzék fejlődik. (Csak akkor javaslom, amikor már jól értik az alapjátékot!) Lehet még három csapattal is játszani, úgy még összetettebb a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Célszerű a szabályok elmagyarázása után pár kör próbajátékot játszani, mert mindig van néhány kisgyerek, aki a gyakorlatban könnyebben megérti, mintha hosszan magyaráznám. A játékvezetés során nagyon kell figyelni arra, hogy mikor ér be a csapatához az adott játékos, illetve közben megérintette-e az ellenfél, ilyenkor a kezében volt-e a szalag. Célszerű a szabályok elmagyarázása után pár kör próbajátékot játszani, mert mindig van néhány kisgyerek, aki a gyakorlatban könnyebben megérti, mintha hosszan magyaráznám. A játékvezetés során nagyon kell figyelni arra, hogy mikor ér be a csapatához az adott játékos, illetve közben megérintette-e az ellenfél, ilyenkor a kezében volt-e a szalag.
  22. Egyéb/megjegyzés: nagyon szeretik a gyerekek, amint ráéreznek a taktikázás ízére
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gottschall Éva