JÁTÉKRA FEL!

Tóthné Kiss Éva: Sétáló kirakó

  1. A játék neve, címe: Sétáló kirakó
  2. A játék pedagógiai célja: Logikai képességek fejlesztése. Analízis-szintézis, minél több érzékszerv használatával, cselekvésbe ágyazva. Térpercepció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A teremben a bútorok elrendezése, a játékhoz szükséges hely biztosítása. A gyerekekkel megbeszélem a kijelölt mozgásteret, és hogy mire vigyázzanak a játék során.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: doboz, mese puzzle képek,
  12. Technikai igény: zene, hanghordozó
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés : A csoportszoba asztalainak félrehúzásával nagy szabad tér felszabadítása. A gyerekek mosdóztatása ( ne játék közben menjen ki )
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A nagyobb gyerekek segíthetnek az asztalok, székek elrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Készítettem nektek egy kiállítást azokból a mesékből, amiket szerettek. Ebbe a dobozba gyűjtöttem a meseképeket, amikor egy huncut kis manó összekeverte őket! Most látom csak, hogy ketté vágta mindegyiket! Segítsetek nekem a képeket összeilleszteni!
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki vegyen ki egy képet a kosárból, és amíg szól a zene keresgesse a társainál lévő darabok közül melyik rész a nála lévő kép kiegészítése. Ha megtalálták egymást, jegyezzék meg, és a zene végeztével mindenki siessen a társához, akivel az asztalra helyezze le a kiegészült képet.
  18. A játék lezárása: Mindenki végignézheti a kiállítást! Melyik mese képeit láthatjuk?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A huncut manónak nem sikerült megakadályoznia a kiállítást! Mindenki párjával együtt táncolhat a mesék zenéjere.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 3-4 részre bontott képek részeinek keresése, összeillesztése.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyermekek létszáma és a kártyák száma megegyező legyen, ha páratlan számú a csoport nálam is van egy rész! Az első kísérletnél figyelemmel kísérni, hogy mindenki párra találjon, a sikerélmény biztosítása érdekében. Az ismétlődéseknél, már ismerik a képeket, így kevésbé kell erre a tényezőre ügyelni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék során a gyerekek érezzék jól magukat, sikerélményük legyen. Örömmel fedezzék fel az ismert meséket.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóthné Kiss Éva