JÁTÉKRA FEL!

Meggyesné Dallos Enikő: Fecskeposta

A játék neve, címe: Fecskeposta

A játék pedagógiai célja: A résztvevők energetizálása, gyorsaságuknak fejlesztése, a koncentráció erősítése, szórakoztatás, csapatépítés.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A székről óvatosan álljanak fel, hiszen a lábuk egymáson van!

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Hosszú asztal, ahány fő, annyi szék, matematikaóráról ismert piros-kék színű számolókorong/asztal, boríték.

Az előkészítés feladatai: Az asztal jobb és bal oldalára sorba elhelyezett székekkel készülhetünk elő.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a termet berendezni.

A játék megnyitása, nyitánya: Két csapatot alkothatnak, vagy véletlenszerű helyfoglalással is kiváló. Játékszabályok ismertetése kis kerettörténettel. A kis fecskék Afrikában várakoznak, hogy a helyi fecskeposta meghozza a Magyarországra indulásuk pontos idejét. A kis fecskepostások ti vagytok.

A játék menete, játékszabályok:• Foglaljatok helyet a székeken! • Vegyétek le a lábatokról a lábbelit! (Koronavírus idején nem kezet fogunk, hanem a lábak érintkeznek. Egy osztályba járó gyerekekkel játszattam.) • Finoman lépjetek a jobb lábatokkal a tőletek jobbra ülő lábfejére, és tartsátok rajta a lábatokat! Ezen a módon érkezik az információ az asztal végén ülőkhöz. • A szemben ülő utolsó két ember közé tegyétek le ezt a borítékot! • Amelyikükhöz előbb ér az információ el kell hogy vegye az asztalról a borítékot. • Az első két ember nézheti csak, hogy a korong melyik felével kerül az asztalra. Ha piros, akkor tilos a taposás, ha kék, akkor lehet továbbítani az információt. • Ha a csapat pontot szerzett, akkor a sor első és utolsó tagja helyet cserélnek. Amennyiben rontott a csapat, mindenki marad a helyén.

A játék lezárása: Az a csapat nyer, amelyiknél először érnek körbe a tanulók.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Meggratuláljuk a leggyorsabb fecskepostásokat! Kaphatnak kis jutalmat is érte. Tetszett-e a játék? Tudnak-e már indulni Magyarországra?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lábérintkezés helyett lehet kézfogás az asztal alatt, kézfogás a hátuk mögött, lehet változtatni azon, hogyha rontottak egy kört, akkor helyet cserélnek vagy sem, mind megegyezés kérdése.

A játékvezető speciális feladatai: A játék ismertetésén kívül a számolókorong asztalra vetése a feladata. Illetve tévesztés során megnyugtatni a gyerekeket, hogy ez csak játék, ne hibáztassák egymást! Ez nálunk akkor történt, amikor az első ember véletlenül a piros (tilos) jelzésnél küldte az információt tovább.

Egyéb/megjegyzés: A negyedikes osztályomnak tetszett ez a játék, próbáltam olyan egyszerűvé tenni, hogy a leendő elsőseimmel is játszhassam.

A játékot lejegyezte: Meggyesné Dallos Enikő