JÁTÉKRA FEL!

Fülöpné Boldog Gréta: Lovacskázzunk!

  1. A játék neve, címe: Lovacskázzunk!
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködő képesség fejlesztése, izomerő fejlesztése, térlátás fejlesztése, a reagálás gyorsaságának fejlesztése, figyelem fejlesztése, szem-láb koordináció fejlesztése, egyensúlyozó képesség fejlesztése, fizikai állóképesség fejlesztése, szabálytudat fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szőnyeg feltekerése, elrakása. Megfelelő hely biztosítása a nagy mozgáshoz.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Szalagok, akadályoknak bármi, ami szóba jöhet, triangulum, babzsákok (nem közvetlenül ehhez a játékhoz)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Mi levettük a cipőt, de nem szükséges. Szellőztetés. A kellékek előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Őrös játékkal (egy ismert kedvenccel) indítottam, a kerettörténetet tovább "meséltem". Ráhangolás egy már bevált játékkal úgy, hogy a "szereplők" tovább "élnek".
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Őrös játék: királylányok, királyfiak vagytok, akik éjjel lábujjon lopakodtok a palotában, hogy az őr észre ne vegyen. Ha az őr valami neszt hall, megcsörrenti kulcscsomóját, mire a királylányok,királyfiak hirtelen meg kell álljanak. Aki mozog, vagy valami hangot ad ki, azt az őr észreveszi és beviszi az őrszobájába / kiesik a játékból/.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az őrös játék után elmondom, hogy immár reggel lett, és a királylányok, fiak elmennek a varázserdőbe lovagolni. Párokat alakítanak a gyerekek, egyikőjük lesz a ló, a másik a lovas, aki gyeplővel ˇ"kapaszkodik lovához. A pároknak különböző akadályokat is kerülniük kell útjuk folyamán, ugyanakkor nem szabjuk meg, merre mehetnek. A varázserdőben varázshangra, a triangulum hangjára a lovak hirtelen megállnak és elalszanak (becsukják a szemüket). Dobbantásra felébrednek, újra indulhatnak. Többszöri játék után szerepcsere.
  18. A játék lezárása: Levezető játék: a királylányok és fiuk almafákhoz érkeztek, felszedik a földről az almákat /babzsákot/. Mindenkinek csak egy almát kell felszedni varázshangra, le kell vele ülni törökülésbe és az almát ölbe kell tenni. Ennek többszöri eljátszása után az almákat haza kell vinni a fejre téve, ahol az anyuka( játékvezető) átveszi azokat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatos, megdicsérem a játszókat, azokat akik gyorsan reagálnak és betartják a játékszabályt. A végén is megdicsérem őket, mert figyelmesen játszottak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármi mással is lehet kezdeni, befejezni, többféle szabályt is fel lehet állítani, többféle akadályt ki lehet találni….
  21. A játékvezető speciális feladatai: Eszközök kiosztása, kerettörténet színessé tétele, őr, anyuka szerepének eljátszása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fülöpné Boldog Gréta