JÁTÉKRA FEL!

Csák Gabriella: Jobb, mint Eddy Murphy

A játék neve, címe: Jobb, mint Eddy Murphy

A játék pedagógiai célja: A gyerekek közötti kooperáláselősegítése, retorikai képességeinek fejlesztése. Az iskolában gyakran kerül sor szóbeli feleltetésre, egyéb szóbeli ‘vizsgáztatásra’, mely során egy konkrét témakörben kell beszélniük, illetve számot adniuk tudásukról. Ilyenkor tanácsos az esetleges hiányzó tudást lehetőleg ‘elrejteni’, azáltal, hogy meggyőzően, folyamatosan tud kommunikálni, megnyilvánulni. Ennél nagyon fontos a megfelelő retorikai képesség, ezt hívatott ez a feladat gyakoroltatni.

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Nincsenek

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Szék, vagy pad.

Technikai igény: Nincsen

Az előkészítés feladatai: A játék ismertetése, ‘leírása’ szóban

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzetesen ki lehet kérni a gyerekek véleményét, hogy milyen témáról szeretnének beszélgetni

A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a gyerekeknek, hogy milyen témáról kell majd a játék során beszélgetniük, ismertetem a témát

A játék menete, játékszabályok:Két diák ül le a székre egymással szemben. Mindkettőnek az a feladata, hogy meséljen a másiknak egy adott témáról. Folyamatosan beszélniük kell, nem tarthatnak szünetet. (természetesen légzési szünet megengedett!

A játék lezárása: Előre meghatározott ideig kell beszélniük és amikor az idő lejár, akkor abbamarad a kommunikáció

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minél több ideig sikerül folyamatosan beszélgetni egy adott témáról, annál nagyobb a siker. A kitűzött cél pl.2 perc, ha sikerül eljutni 2 perc végéig, óriási dícséretet kapnak a diákok, jó érdemjeggyel is jutalmazhatjuk őket.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Folyamatosan lehet emelni az időtartamot.

A játékvezető speciális feladatai: Figyel közben, hogy nincs-e ‘halandzsa’, egy adott témáról beszélnek-e?

A játékot lejegyezte: Csák Gabriella