JÁTÉKRA FEL!

Kantone Durjan Mónika Mónika

„A játék kelléke: 1 db papírkorona Helyszín: tanterem, csoportszoba, tornahelység Felvezetés: Kedves gyerekek, most elutazunk a mesék világába, kérlek titeket, hogy alakítsunk egy kört, és figyeljetek, mert elmondok nektek egy mesét, amelyben ti lesztek a szereplők, ti fogtok játszani! Élt egykor egy király egy hatalmas várban. Szeretett a népe körében járni-kelni. Igazságos, király volt, mosolyogva fogadta az emberek köszönését és viszonozta is azonnal. Aki azonban nem köszönt neki, arra megharagudott és kidobatta őt a várból. Hogy ne keltsen nagy feltűnést, egy kacsintással adta a kiutasított tudtára, hogy mennie kell! A kacsintókirály választása: a játékosok becsukott szemmel körben állnak és a játékvezető megérinti az általa választott kacsintónak a vállát. A játék menete: a gyerekek körben állnak, és figyelik a többiek szemét. Akire rákacsint a király, az elbujdosik a sűrű erdőben: ez lehet például egy szivacs, amelyre leülnek akik kiestek. Aki gyanítja, hogy ki lehet a király, az felnyújtja a kezét egyszer. Ha hárman gyanítják azt, hogy ki a király és rámutatnak a valódi kacsintókirályra: vagyis a király elmulasztott visszaköszönni a keretmese szerint, akkor a királynak világgá kell mennie, és veszített /elmegy a szivacson túlra/. Ha hárman rámutatnak valakire, aki nem a király, kiesett, és neki is el kell hagynia a várat, mert nem volt elég kedves /leül ő is a szivacsra/! Ha más-más társukra mutatnak hárman, nem a királyra, börtönbe kerülnek, ők lettek a „csúfolódók” /például leülnek egy székre/ kiestek szintén. Játék lezárása: Ha a kacsintókirály nyer, megkapja a jó király koronát! Ha lefülelik őt, akkor a maradék udvarnép jutalmul várjátékokat és mulatságot rendezhet az új király választására!! „

Kantone Durjan Mónika Mónika
Célcsoport: 5-9